וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי דוידי עושה רעש ועדיין מחכה לשקט

18.3.2014 / 10:00

3 שנים מאז האלבום האחרון של אודי דוידי והבוקר יוצא אלבומו השישי "מחכה לשקט". בשיחה עם משה גלנץ הוא מספר על האלבום הכי אישי שהוציא, על המשפחה ומה היה עושה אם לא היה זמר

יח"צ - חד פעמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האלבום הזה הוא סוג של מסע, כמו כל התחלה של אלבום חדש, אבל הפעם סיימתי אותו במקום שאני מכיר יותר מכל - הבית שלי. בשירים אני פותח את הדלת בפני המאזינים ומזמין אותם להיכנס ולהכיר את חיי הפרטיים".את הדברים האלו אומר דוידי בראיון מיוחד לוואלה! יהדות.

עבור דוידי זהו אינו מהלך מובן מאליו, הזמר שפרץ לפני חמש שנים עם אלבומו הרביעי כאשר נכנס לפלייליסט של גלגלצ ואף היה מועמד לתגלית השנה, מחפש את השקט ואת הביתיות בכל אחד מאלבומיו והדבר ניכר היטב במילות השירים שהוא כותב יחד עם זוגתו.

"אמנם, כשהקב"ה פותח את הידיים ומעניק מטובו אסור להגיד די, אבל תמיד היה לי חשוב לעשות את ההפרדה בין המוזיקאי והאמן לבין הבית, שם רציתי לשמור על הילדים על המשפחתיות, לתת להם את המקום שלהם בלי להכניס את כל הרעש פנימה", מספר דוידי, אך לדבריו, לפני כשלוש שנים כאשר החל לעבוד על אלבומו החדש הוא הרגיש כי הכול מתערבב והוא מרגיש שהדבר איננו אפשרי.

"לאורך כל הדרך הרגשתי שזה רודף אחרי, לאן שלא אלך. עם כל שיר התעצמה לה התחושה שהאלבום הזה מכוון אותי בחזרה הביתה, אז קיבלתי זאת בהשלמה". ולראייה, מביא דוידי את השיר "לצעוד לבד" אחד מהשירים באלבום, שהוא בחר לצעוד כאשר לצידו בנו הראל. השיר, אותו מבצעים השניים בדואט - על יחסים בין אב לנער מתבגר, נכתב כתוצאה מאותה התמודדות עם הילדים.

"הראל הוא בננו השני, הוא נולד פג ושקל פחות מקילוגרם וזהו עוד אחד מהניצחונות הקטנים שמלווים אותי מאז", אומר אודי בחיוך פשוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוידי מתגורר בחוות בודדים בדרום הר חברון יחד עם אשתו לילך ושבעת ילדיהם. שם הקימו בני הזוג לאחר הנישואים חווה חקלאית אך כיום כבר אין להם את הזמן הדרוש לטפל באדמה והמקום הפך לחווה מוסיקאלית. "היום אני מוצא את עצמי עסוק עם לילך מבוקר ועד ערב רק במוזיקה", מציין אודי,

"קורה שאני קם בלילה, מעיר את לילך ושר לה משהו שהלחנתי באותו רגע אך כמו כל אמן או יוצר, כאשר אנחנו עובדים יחד על השיר בבוקר מתברר לעיתים כי זה לא שווה כלום וממשיכים לרעיון הבא". דוידי מבהיר כי כמו בכל האלבומים הקודמים, הוא ולילך אינם מחפשים לחנים ומילים מורכבים או מתוחכמים והוא רואה בזה חלק מאישיותו, "אני אדם פשוט שאוהב דברים פשוטים וככה הם השירים שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזה מוזיקה אתה שומע וממה אתה מושפע?

האמת שאני שומע הכל, תימנית, לועזית וישראלית. אין ז'אנר מסויים שמשפיע עלי, אני משתדל לשמוע כמה שיותר מוזיקה חדשה כדי להתעדכן.

מה מרגש אותך?

"לחזור מאוחר בלילה מהופעה, לראות מרחוק את הבית ולדעת שאני עוד שניה מגיע אליו".

מה אתה עושה בשעות הפנאי?

בשעות הפנאי הדבר שהכי כיף לי זה להיות עם הילדים שלי, להרגיש אותם ולחוות אותם. הם הדבר הכי חשוב שיש לי.

יש הופעה שאתה זוכר במיוחד?

"זה היה לפני כמעט עשור אבל אי אפשר לשכוח את זה", פותח דוידי ומספר, "כאשר הוצאתי את האלבום השני, הוזמנתי להופעה כזמר די אנונימי וכשהתחלתי לשיר שמתי לב שהקהל מדקלם את כל המילים, אני זוכר שהייתי בהלם ומרוב התרגשות התקשרתי תוך כדי ללילך ואמרתי לה: תקשיבי לקהל, תראי איך כולם פה שרים איתי. רציתי שהיא תהיה שותפה במה שחוויתי באותו רגע".

יש מקום מסויים שבו אתה הכי אוהב להופיע?

אני אוהב להופיע בכל מקום שבו הקהל זורם איתי. זאת יכולה להיות הופעה אינטימית או הופעה מול קהל גדול, האמת שזה גם מאוד תלוי בתקופה של השנה, בחורף יותר טוב לי ההופעות האינטימיות ובקיץ ההופעות הגדולות. אבל בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בקהל.

אתה מופיע מול קהל מעורב?

אנחנו עושים הופעות בישיבה, גם כדי למנוע את האפשרות שאנשים ירקדו יחד וגם כי הקהל משלם כסף ורוצה להנות. אבל מה לעשות שיש את אלה שחייבים לרקוד וחייבים לתת להם את ההאפשרות, אז בשבילם יש לנו פינה בצד שבו הם יכולים להתפרק ולרקוד.

לצעוד לבד.
לצעוד לבד

אם לא היית זמר, מה כן היית?

האמת? הייתי ממשיך בצבא. שירתי ביחידה מיוחדת והיה לי שירות מרתק וחשוב. אז אני מאמין שאם לא הייתי פונה לתחום המוזיקה, הייתי נמצא שם היום.

עובד על משהו חדש?

עובדים כל הזמן על חומרים חדשים, כבר נכנסתי לאולפן להקליט חומרים לאלבום הבא. הפעם כל השירים יהיו מהמקורות.

אודי דוידי הוא?

"עדיין מתלבט... בית או קריירה. אני עדיין מנסה לחבר בין השניים ולמצוא את האיזון הנכון".

השקת האלבום החדש: מוצ"ש כ' אדר ב' 22/3 מרכז בגין ירושלים I חמישי כ"ה אדר ב' 27/3 גולה פתח תקווה I מוצ"ש כ"ז אדר ב' 29/3 מרכז תרבות יד בנימין.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully