וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלת פרס ישראל עדינה בר שלום נגד גיוס חרדים לצבא

וואלה! יהדות

19.3.2014 / 12:44

עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה שתקבל את פרס ישראל, אמרה היום ברדיו גלי ישראל כי היא נגד גיוס חרדים לצבא ויש להקשיב לרבנים. " לא עשיתי שום צעד בלי להתייעץ עם רבנים"

עדינה בר שלום חברת ועדת ספיבק, ועדת האקדמאים המייעצת למחאת האוהלים בביקור במאהל בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
עדינה בר שלום/עומר מירון

ביום העצמאות הקרוב היא תזכה לפרס ישראל על מפעל חיים ולהדליק משואה בטקס הממלכתי, אך למרות זאת, עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף קראה הבוקר בפומבי לצעירים חרדיים שלא לציית לחוק הגיוס החדש ולסרב להתגייס לצה"ל.

בראיון לתוכנית "עצם העניין" עם קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל ברדיו "גלי ישראל" אמרה בר שלום: "אסור לנו כרגע, אם הלכו עד היום 5000 חבר'ה לצבא, משלנו, היום כל הרבנים אמרו לא להתגייס, אז לא ללכת וצריך לשמוע בקול הרבנים".

בהמשך הדברים שאל ליבסקינד: "ועד אז, אני מנסה לברר שוב את מה שאמרת- היחס של הרבנים שקוראים לא להתגייס?" בר שלום השיבה: "אני תמיד שמעתי בקול הרבנים, אתה יודע כמה רבנים נמצאים במכללה? אני לא עשיתי שום צעד באקדמיה בלי להתייעץ איתם, בלי להתייעץ עם אבא זצ"ל, שום צעד בלי ההיוועצות הזאת".

ליבסקינד שניסה לחדד את עמדתה שאל: "אז כשהרבנים אומרים היום לצעיר חרדי לא להתגייס, מה הוא הוא צריך לעשות?", בר שלום השיבה: "מה שאומרים הרבנים צריך לעשות".

שר החינוך שי פירון הודיע אתמול (שלישי) על זכייתה של עדינה בר שלום בפרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. בנימוקי ועדת הפרס ציינו השופטים כי עדינה בר שלום ראויה לפרס "בשל עשייתה פורצת הדרך לגישור על שסעים ופערים חברתיים וקידום ושילוב בין אורח החיים החרדי לפתיחות חברתית ולהשכלה גבוהה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully