וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האווירה החרדית מאיימת למוטט את השירות האזרחי

19.3.2014 / 20:16

רכזים בשירות האזרחי חוששים כי ההקצנה החרדית והחוק שפוטר חרדים מעל גיל 22 משירות יובילו לקריסת מערך השירות האזרחי

כינוס של השירות האזרחי. ששון תירם,
כינוס של השירות האזרחי/ששון תירם

המתח ברחוב החרדי בעקבות חוק הגיוס מאיים על מערך השירות האזרחי: רכזים חרדים בשירות האזרחי שהשתתפו היום (רביעי) בכינוס הארגון בירושלים הביעו חשש כי מגמת ההקצנה של ההנהגה החרדית סביב גיוס חרדים לצה"ל ואי עמידה ביעדי המתגייסים לשירות האזרחי – יובילו לקריסת המערך.

החשש מקריסת הארגון נובע משתי סיבות. המרכזית מבניהן נובעת מההקצנה החרדית במאבק נגד חוק הגיוס. בימים האחרונים, נוטה ההנהגה החסידית ברחוב החרדי, לאסור את התייצבותם של בחורי הישיבות בלשכות הגיוס. החלטה שכזו עלולה לגרור החלטה נוספת לפיה המנהיגים החסידים שתלמידיהם הינם רוב במתגייסים לשירות האזרחי – ייאסרו גיוס זה.

חסידות גור, למשל, מונה אחוז גבוה במספר המתגייסים לשירות האזרחי. בתקופה האחרונה מופעלים לחצים על האדמו"ר להקצין את עמדותיו סביב הגיוס והשירות האזרחי. על אף שהתגייסותם של החרדים לשירות האזרחי נובעת בעיקר משיקולים כלכליים, במידה והלך הרוח החרדי יכתיב את הטון, משמעות ההחלטה שתתקבל – השירות האזרחי יקרוס והחסידות תפסיד סכומי כסף גבוהים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדמו"רמגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיבה נוספת הגורמת לדאגה וחשש אצל ראשי השירות האזרחי עצמו היא חוק הגיוס עצמו. לפי החוק, חרדי מעל גיל 22 יקבל פטור משירות צבאי או אזרחי ויוכל לצאת לשוק התעסוקה. "יהיה לנו קשה יותר לגייס בחורים או אברכים שיעדיפו לצאת לשוק העבודה ולהשתכר גבוה יותר מהמשכורת שמציע השירות האזרחי", הסביר אחד הרכזים, "אי עמידה ביעדים יובילו לפגיעה ישירה במערך עצמו".

שר שלום גרבי, מנכ"ל השירות האזרחי מודע לבעיות הללו, "נפגשתי עם אדמו"רים ורבנים כדי להסביר להם את הבעייתיות שלכאורה קיימת ובכדי למנוע מצב שבו ייאסרו התגייסות לשירות האזרחי".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully