וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את היורש הבא של משפחת לאו

27.3.2014 / 10:30

הוא רק בן 26 וכבר מדברים עליו שיגיע רחוק, הכירו את ידידיה לאו שנבחן היום למבחני הרבנות ועומד להצטרף לשושלת המפוארת של משפחת לאו

ידידיה לאו. ישראל כהן, אתר כיכר השבת, אתר רשמי
ידידיה לאו וסבו הרב ישראל מאיר לאו/אתר רשמי, ישראל כהן, אתר כיכר השבת

מאות איש נוהרים אתמול והיום (חמישי) לבנייני האומה בירושלים למבחני ההסמכה לרבנות הראשית לישראל המתקיימים פעמיים בשנה. באולמות הענק נערכים מבחנים בנושאים שונים בהלכה החל משבת, נדה, חופה וקידושין, אבלות ועד מקוואות. בין מאות המתמודדים על התואר הנכסף שיאפשר להם לשמש בתפקידים ברבנות הממלכתית, בלט במיוחד נבחן צעיר: ידידיה לאו בן ה-26.

אם השם הזה לא אומר לכם משהו, שימו לב למגילת היוחסין שלו: אביו הוא הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל. סבו, הוא הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לשעבר וכיום רבה של תל אביב- יפו.

העיתוי שבו בחר לאו הצעיר לקיים את המבחנים הקשים, עוד יעסיקו לבטח בעתיד את כותבי ההיסטוריה של הרבנות הראשית לישראל. בקיץ האחרון נבחר אביו לשמש בתפקיד הרב הראשי לישראל. ביום הראשון לבחינות שהתקיים אתמול הגיע הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף לסיור בין הנבחנים. היום צפוי הרב הראשי דוד לאו לשאת דברים בפני הנבחנים ובניהם בנו הצעיר.

הרב הראשי לישראל דוד לאו עם אביו, הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו. ספק 500
הסב והאב הגאים הרב ישראל מאיר לאו והרב דוד לאו/ספק 500

את נערותו העביר ידידיה בלימודים בישיבה התיכונית- חרדית "מערבא" והמשיך את לימודיו ב"דרך חכמה", ישיבה ליטאית נחשבת בירושלים. לפני שנתיים הוא נישא וכיום חי בבני ברק. אחד מחבריו סיפר כי "הוא לומד את חומרי הבחינה במשך תקופה ארוכה ואף נבחן על חלק מהנושאים בדרך לתעודה היוקרתית".

ברבנות הראשית גאים ושמחים בנבחן הצעיר. הרב רפאל מזרחי, ראש מחלקת הבחינות אמר לוואלה! יהדות כי דרכו כמו רבים מהנבחנים היא ארוכה, "בעזרת השם הוא יסיים בשנים הקרובות וימשיך את דרך אבותיו".

במידה ויעבור ידידיה את סדרת הבחינות הוא ייכנס לרשימת הרבנים הארוכה במשפחתו: אביו, הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, סבו, הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לשעבר וכיום רבה של תל-אביב-יפו, דודו, הרב חיים משה לאו מנתניה ודוד נוסף, הרב צבי לאו, רב קהילה בפתח תקווה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully