וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה 100 בחורים יתארסו בתוך שבוע?

3.4.2014 / 17:37

האדמו"ר מבעלז, אסר על בחורים בגילאי 17 ו-18 להתארס ב"זמן חורף" כדי למנוע מצב בו יעסקו בהכנות לחתונה במקום בלימוד התורה. התוצאה? "פקק" של 100 חתונות בקיץ. מזל טוב

חתונה של נכדו של האדמו"ר חסידות בעלז בירושלים, 21 מאי 2013. חדשות 24
חתונה של נכדו של האדמו"ר חסידות בעלז בירושלים, 21 מאי 2013/חדשות 24

100 בחורים יתארסו בתוך שבוע ימים: עבור חסידי בעלז, עונת הקיץ הקרובה תהיה בוערת, ולא בשל מזג האוויר החם. הוראה של האדמו"ר לפיה אסור לנערי החסידות בגילאי 17-18 להתחתן בחודשי החורף יצרה "פקק" שצפוי להשתחרר השבוע עם פתיחת עונת הקיץ בה יותר ממאה בחורים יחגגו את הרגע המאושר בחייהם.

ביום שני השבוע יצאו בחורי הישיבות החרדיות ברחבי הארץ לחופשה שתימשך חודש ימים. ימי החופשה הללו מפרידים בין "זמן חורף", תקופת הנפתחת בעולם הישיבות החרדי לאחר חג הסוכות ומסתיימת בתחילת חודש ניסן, ל"זמן קיץ", תקופה הנפתחת בתחילת חודש אייר ומסתיימת בשיאו של חודש אב. תקופה נוספת מכונה "זמן אלול" ומתחילה בתחילת חודש אלול ומסתיימת מיד עם צאת יום כיפור.

האדמו"ר מבעלז, יששכר דב רוקח, העומד בראשה של החסידות המונה כ-7,000 משפחות, אסר בשנה שעברה, על בחורים בגילאי 17 ו-18 להתארס ב"זמן חורף". הוא הסביר כי האיסור נועד למנוע מצב בו בחורים יעסקו בהכנות לאירוסים ולחתונה במקום בלימוד התורה. הבחורים החסידיים שמתחתנים בגיל צעיר יחסית נאלצו בשל ההוראה להמתין עד לקיץ. עכשיו, כשהוא כבר כמעט כאן, הנערים הצעירים יחגגו.

העיתונאי החרדי משה ויסברג מאתר "בחדרי חרדים" אמר כי כמות הבחורים שהתארסו ויתארסו בימים הקרובים "מעידה עד כמה הם שמרו בקפדנות על הוראתו של האדמו"ר". לדבריו, "כמעט בכל שעתיים או שלוש, בחסידות מתקבלת ידיעה על בחור נוסף שהתארס עם בחירת לבו וכך צפוי לקרות מידי שנה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully