וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעת אל המקווה: waze עוזרת לטובלת הנבוכה

7.4.2014 / 8:00

שירות חדש בשיתוף waze והמשרד לשירותי דת יאפשר לאישה שתרצה לטבול במקווה, להגיע למקווה הפתוח הקרוב ביותר למקום הימצאה ללא צורך בעזרה מאף אדם ובכך להמנע מחוסר נעימות

צילום מסך

מחפשת את מקווה הטהרה הקרוב אלייך? תוכנת הניווט Waze תוכל להדריך אותך כיצד להגיע למקוואות טהרה. מדובר בשירות חדש של המשרד לשירותי דת שמושק בימים אלו ומאפשר לנווט בקלות, במהירות ובדיסקרטיות אל המקווה הפתוח והקרוב ביותר.

הטובלות לעתים זקוקות למקווה פתוח ונתקלות בסיטואציה מביכה בה הן מחפשות מקווה טהרה באזור שאינן מכירות. כתוצאה מחוסר נעימות הן מעדיפות לחפש בעצמן, מסתבכות, מאחרות ובמקרים מסוימים אף לא מוצאות את המקווה. בשנה האחרונה התנהל משא ומתן בין המשרד לשירותי דת לבין חברת הניווט, השייכת לגוגל, ולאחרונה חתמו הצדדים על הסכם שעלותו השנתית הוא 100 אלף שקלים.

בשירות החדש הטובלת תקיש את המילה "מקווה" בשורת החיפוש בתוכנה ואז התוכנה תעלה לבחירה את המקוואות הקרובים ביותר ותציע את שעות פתיחת המקווה והדרכים ליצירת הקשר עם הבלנית. לאחר הבחירה במקווה הקרוב ביותר בוחרת הטובלת באופציה "סע" ומגיעה ליעד. דבורה, אייפרמן, מנהלת אגף מבני דת במשרד הדתות אמרה כי "השירות החדשני שהמשרד מציע מאפשר לכל טובלת בכל מקום בארץ להגיע ביעילות ובדיסקרטיות למקווה הקרוב אליה. הרבה נשים היו מגיעות למקומות שהן לא יכלו לשאול על מיקום המקווה והמשרד פתר את הבעייתיות הזו".

מקווה. תמר הירדני, מערכת וואלה! NEWS
מקווה/מערכת וואלה! NEWS, תמר הירדני

בתוכנת הניווט ניתן לאתר מעל 1000 מקוואות ברחבי הארץ ובעתיד, יוכנסו גם כתובות של בתי עלמין הפזורים ברחבי הארץ. במשרד לשירותי דת החלו גם לעבוד על עמדות מחשב שיוצבו בכניסות לבתי העלמין שמטרתן יהיה לאתר על פי שמו של הנפטר את מקום קבורתו המדויק. המטרה היא להקל על בני משפחה או חברים במציאת מקום הקבורה.

שיתוף הפעולה עם תוכנת waze הינו עוד צעד בשיפור שירותי הדת בישראל. מנכ"ל המשרד, אלחנן גלט אמר כי "שיפור שירותי הדת והפיכתם לידידותיים הוא יעד אסטרטגי שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך. כעת, היעד מתורגם לשטח והניווט למקוואות הוא צעד חשוב ומתקדם מבחינה טכנולוגית". סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן הוסיף כי תוכנת הניווט Waze "נמצאת אתנו בכל נסיעה, ואך טבעי שגם שירותי הדת יימצאו שם. בכך אנו זוכים להגשים את חזונו של הרב קוק שאמר "הישן יתחדש והחדש יתקדש".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully