וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד הרבי מלובאוויטש: טקס הבר מצווה הגדול בארץ

8.4.2014 / 18:27

באירוע מרגש שהתרחש אמש בירושלים, חגגו 113 נערים יתומים את בר המצווה שלהם. האירוע שבו השתתפו שרים וח"כים מומן ע"י כולל חב"ד וכלל ליווי צמוד ולימוד לעלייה לתורה ליתומים

הבר מצווה הגדולה בארץ. כולל חב"ד,
עם ראש הממשלה נתניהו/כולל חב"ד

אמש התקיימה בירושלים הבר מצווה הגדולה ביותר בארץ ל-113 יתומים בעלות כוללת של 1.5 מיליון שקלים. האירוע הענק התרחש במרכז הקונגרסים של בנייני האומה ובו נכחו 2,000 מוזמנים בניהם הרבנים הראשיים, חברי כנסת ושרים. האירוע מומן על ידי כולל חב"ד וכלל גם ליווי צמוד ולימוד לעלייה לתורה ליתומים, להם אין אבא ואמא ומי שידאג לצרכיהם.

המיזם קרם עור וגידים ב1991 עת יסד ארגון "כולל חב"ד" "מכון בר ובת מצווה", במטרה להעניק את השמחה היהודית והישראלית של "כניסה לגיל מצוות" לילדים וילדות שהדבר נמנע מהם עקב נסיבות גורל שפקד אותם ואת משפחותיהם. הפרויקט הוקדש כמתנה לרבי מליובאוויטש שאחראי היה על הפעילות של "ארגון כולל חב"ד".

מועד החגיגה החותמת את הפעילות הוא סמוך ליום הולדתו י"א ניסן. במשך 17 השנים הראשונות כ?ו?ו?נ?ה הפעילות לילדים עולים מברית המועצות (מדינות חבר העמים). ציבור זה שנותק ממורשתו בגולה הקומוניסטית ונאלץ לוותר על המסורת היה קהל יעד טבעי עבור המכון ובמסגרת הפעילות זכו הילדים העולים להתחבר מחדש למסורת, להיכנס למצוות מתוך מודעות מלאה אודות מורשת אבות ולפתח רגשי זהות יהודית-ישראלית עמוקה. 

הרבי מליובאוויטש, הרבי מלובביץ. Creative Commons
מתנה ליום הולדתו. הרבי מלובאויטש/Creative Commons

בשנת 2008 – הוסבה פעילות מכון הבר מצווה ונבחר קהל יעד חדש: ילדים יתומים, החוגגים את כניסתם למצוות. לארגון כולל חב"ד יש קרן יחידה מסוגה, המשקיעה ביתומים וביתומות – מממנת תכנית התערבות אישית ומאפשרת להם להתגבר על קושיים נוספים היוברים על הילדים (קשיים רגשיים, לימודיים או חברתיים).

הקרן מעניקה מימון לשיעורי עזר, חונכות, חוגי העשרה, טיפולים רגשיים וכל עזרה מקצועית המקדמת את הילדים למצוינות. "המטרה של כולל חב"ד להאיר את עולמו, לשמח אותו ואת משפחתו" אומרים בארגון. "להרעיף עליו נתינה מלוא חופניים ולדאוג שזו תהיה חוויה רבת עוצמה עבורם, מקור כוח שיחזק אותם לקראת היותם חולייה איתנה במשפחה שעברה טראומה של שכול ואבדן".

בין קהל המוזמנים של הבר מצווה נראו אישים נכבדים מהשורה הראשונה בציבוריות הישראלית: הרבנים הראשיים, השר שמיר, ח"כ דב חנין, שטבון, אלי בן דאהן, פאינה, יולי אדחשטיין, אקוניס, רבני ערים ועוד, לפני הטקס נפגשו הילדים עם ראש הממשלה שבירכם בחום והעניק להם שי אישי.

העומד מאחורי מימון הפרויקט של בר מצווה ליתומים מכל רחבי הארץ, הוא הרב שלום דוכמן, מנהל ארגון 'כולל חב"ד' העולמי, והרב יצחק משען מנהל הארגון היהודי "בית" מסן-פאולו ברזיל, אליהם הצטרפה השנה משפחת ליברמן מגואטמלה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully