וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עידן רייכל התקשר ואמר לי: 'יש לי משהו בשבילך'"

20.4.2014 / 10:00

הוא היה ילד שהקליט שירים בטייפ של אבא שלו. הוא הוזמן ע"י עידן רייכל להשתתף בפרויקט והוא עלה לאוטובוסים כדי לשמוע את עמיר בניון. ישי ריבו, הדבר הבא במוזיקה היהודית

ישי ריבו. שלום ברנשטיין,
ישי ריבו/שלום ברנשטיין

במוצאי שבת לפני כשבועיים הגיע ישי ריבו ל'צוללת צהובה' בירושלים. מול מועדון מלא עד אפס מקום, השיק את אלבום הבכורה המדובר ביותר בתקופה האחרונה במוזיקה היהודית. אני הוקסמתי. ריבו אירח את נגן הג'אז הבינלאומי - דניאל זמיר ואת אהרון רזאל. הקהל המגוון שהורכב מצעירים, מבוגרים, חילונים ודתיים, לא נשאר אדיש, הוא החזיר לו אהבה והביישנות הנעימה והכובשת שהבליחה לרגעים בין שיר לשיר הוסיפה לאווירה המיוחדת ששררה במקום.

ריבו מספר כי בתחילת הדרך רצה להיות כוכב ביום אחד כפי שהדברים מתרחשים בתוכניות הראליטי, אולם עם הניסיון שצבר השתנתה תפיסתו וכיום הוא רואה את הדברים באופן שונה לחלוטין. "עכשיו אני מסתכל על הדברים בפרופורציות, הרי בכל יום ישנם זמרים ומוזיקאים מוכשרים שמוציאים שירים ואלבומים ולא קורה סביבם הרבה. מאוד קשה להגיע להכרה כלשהי כי המלחמה היום היא בבקשה של האמן אל הקהל - תקשיבו לי קודם כל, תנו לי הזדמנות". ריבו מציין כי מניסיונו, הדרך להצלחה עוברת בהופעות במועדונים קטנים ללא הפסקה. "אני באמצע סיבוב הופעות עם האלבום החדש אך תמיד הקפדתי לפתוח קופות ברחבי הארץ, בדרך הישנה והטובה, אני מאוד מאמין בכך", מבהיר ריבו ומוסיף, "היו הופעות בהם הגיעו בקושי מניין של אנשים אבל עכשיו אני מרגיש את החיבוק מהקהל ואני מודה בכל רגע על ההזדמנות שניתנה לי".

הוא בן 24, נשוי ואב לילד בן שנתיים. מתגורר בירושלים ולאחרונה סיים את שירותו בצה"ל. כשהיה בן 8 עלה עם הוריו מצרפת והחליט כי הוא יעשה הכול כדי להיטמע בהווי הישראלי "מאז שאני בארץ ניסיתי להדחיק את המבטא הצרפתי ויש לי עוד מה לשפר", אומר ריבו בקריצה אך מוסיף, "יש יתרון אחד, אני יכול לשיר בירושלים בעברית עם מבטא ישראלי ובארמון האליזה במבטא צרפתי מושלם, נחמד לא?".

"אור כזה"-ישי ריבו (הפרוייקט של עידן רייכל) בביצוע LIVE באולפן

ריבו מעיד על עצמו כי מסגרות הלימוד הרגילות בהן שהה לא התאימו עבורו, "הייתי ילד היפראקטיבי, לא ממש השתתפתי בשיעורים וחיפשתי דרכים למלא את הזמן". ריבו לקח את הטייפ הגדול של אבא, הניח בתוכו קלטת והתחיל להקליט את עצמו, "בתוך שנתיים היו לי מעל למאה שירים שהלחנתי אך באחד הימים החלטתי לעשות סדר בקלטות, הקשבתי לעצמי ובעצם גיליתי שכל השירים נשמעים אותו דבר". ריבו השליך הכול, התחיל מחדש והפעם עשה את זה טוב יותר.

עוד לפני שהוציא אלבום משלו הוא כתב שירים ללהקת החתונות 'ענבי הגפן', ובהמשך לזמר גד אלבז. אך הפריצה אל הקהל הרחב מתרחשת כשהוציא את השיר 'תוכו רצוף אהבה'. עידן רייכל האזין והזמין אותו לאודישן. "אני מרגיש מאוד קרוב אל הקב"ה כל הזמן, אשתי כל הזמן מציינת בפני: תראה איך אתה מצליח במקומות שאחרים מתקשים. עצם זה שנמצאים סביבי האנשים הנכונים - לא דבר מובן מאליו מוכיח את זה, אבל באותם רגעים ממש הרגשתי את הקב"ה איתי".

תוכו רצוף אהבה

"רייכל התקשר אלי, סיפר שהוא הקשיב לסינגל והוא רוצה שאשתתף בפרויקט עם יצירה שהוא כתב. אבל הייתה לי בעיה, קיבלתי על עצמי לפני מספר שנים לשיר רק שירים עם מילות קודש, וכשקיבלתי את הטלפון מעידן להגיע לאודישן די חששתי. שאלתי את עצמי מה הוא ייתן לי, כי התקשיתי להאמין שאסרב במידה והוא יחליט שהתקבלתי. כשישבנו והתחלנו לשוחח אזרתי אומץ וסיפרתי לו. הוא עצר שניה ולפתע אמר: יש לי משהו בשבילך". עידן השמיע לו את השיר 'אור כזה', והשאר היסטוריה. "באותו רגע הרגשתי שהקב"ה נמצא ממש לידי"

לכל שיר באלבום יש סיפור כיצד ומדוע הוא נכתב, אך לפיוט 'יגדל אלוהים חי', יש את הסיפור המעניין ביותר. "יום אחד בתחילת דרכי הלכתי ברחוב ונתקלתי במודעה שמזמינה יוצרים לתחרות הלחנת פיוטים והזוכה בה מקבל סכום כסף נכבד, החלטתי לנסות את מזלי והלחנתי את השיר. כל כך שמחתי ממה שיצא שכבר דמיינתי את עצמי עומד על הבמה ואת המנחה מודיע בדרמטיות שאני הזוכה במקום הראשון", אומר ריבו בעיניים בורקות, "אך מסתבר שאפילו לא התקבלתי", הוא מוסיף כשחיוך נבוך על פניו, "לי לא אכפת, אני מאוד אוהב את השיר הזה ואיתו אני מסיים את האלבום".

קול דודי

מי היוצר שהכי השפיע עליך?

"בתור ילד ונער צעיר שמעתי בעיקר מוזיקה חסידית ומזרחית – חסידית, אולם לא אשכח לעולם את הרגע שבו עליתי על אוטובוס ושמעתי לראשונה את היוצר עמיר בניון ונשבתי בקסמו". ריבו מציין כי באותה תקופה הוא היה עולה על אוטובוסים גם כשלא היה צריך, בתקווה כי ישמיעו אותו שוב. "לא ידעתי מי הזמר אותו שמעתי כדי לעקוב אחריו וגם לא היה לי את מי לשאול ולאחר שגיליתי במי מדובר התאהבתי ולמדתי ממנו הרבה".

פגשת אותו פעם?

לא, אבל מאוד הייתי רוצה להופיע איתו, הוא גיבור נעורי".

ישי ריבו יופיע ביום שני (מימונה), ב"גולה" – פתח תקווה, רח' שמואל הנגיד 7 בערב עם מאכלים מרוקאים ולבוש מסורתי!

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully