וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושגים ביהדות: מדוע חשוב לומר תודה?

ערוץ מאיר

24.4.2014 / 8:00

אמירת תודה היא הכרה בקיום האחר. כשילד מקבל מתנה הוא עסוק בה ושוכח את מי שנתן לו אותה. כשאנחנו אומרים תודה אנחנו מעניקים קיום לנותן ומכירים בו. הרב אורי שרקי מסביר

יח"צ - חד פעמי

מה הרעיון שעומד מאחורי אמירת תודה? הרב אורי שרקי מסביר שהתודה היא בעצם תכלית הבריאה כולה. חוץ מהעניין הנימוסי, אמירת תודה היא הכרה בקיומו של האחר. כשילד קטן מקבל מתנה הוא עסוק במתנה ושוכח את מי שנתן לו אותה. כשאנחנו אומרים תודה אנחנו מעניקים קיום לנותן ומכירים בו. אמירת תודה היא נתינה מעצמנו למי שנתן לנו.

גם במערכת היחסים בין הבורא לנברא יש משמעות חשובה לאמירת תודה. הקב"ה הרי יכול לעשות במקומנו הכול. יש רק דבר אחד שהוא לא יכול לתת לנו וזו אמירת התודה שאנחנו אומרים לו. חטא אדם הראשון היה שהוא לא אמר תודה אלא כפר בטובה שהקב"ה גמל לו ובא אליו בטענות כשאמר לו: "האישה אשר נתת עמדי - היא נתנה לי מן העץ ואוכל". התיקון של החטא הזה הוא היכולת שלנו לומר תודה לקב"ה על התערבותו בהיסטוריה. גם כשאנחנו אומרים הלל בתפילת יום העצמאות אנחנו בעצם אומרים תודה על מה שקיבלנו ביום הזה

לקטעים נוספים לחצו כאן

חבר בקבוצת "Run for the Wall Israel" מתפלל בכותל המערבי, נובמבר 2011. AP
חבר בקבוצת "Run for the Wall Israel" מתפלל בכותל המערבי, נובמבר 2011/AP

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ מאיר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully