וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השבוע: איך נכנסים לרשימה של ל"ו הצדיקים?

ערוץ מאיר

2.5.2014 / 8:00

ר' אריה לוין אמר שכל אחד יכול להיות אחד מל"ו צדיקים. בכל רגע צריך שיהיו בעולם 36 צדיקים וכל אחד יכול להיות אחד מהם באחד מרגעי חייו. הרב דוד מנחם על חשיבות הפרט בעולם

יח"צ - חד פעמי

האם להיות צדיק זה מינוי לכל החיים? האם מדובר בתו תקן או שכל אחד יכול להיות צדיק? הרב דוד מנחם בפינת פרשת השבוע המשודרת בערוץ מאיר, מנגן את השיר "דע לך", ומדבר על חשיבותו של כל פרט ושל כל אדם בעולם.

בפרקי אבות נאמר שאין אדם שאין לו שעה ואין דבר שאין לו מקום. לכל אדם באשר הוא אדם יש תועלת ושעה מיוחדת משלו. הרב אריה לוין היה אומר שכל אחד יכול להיות אחד מל"ו צדיקים. בכל רגע נתון צריך שיהיו בעולם שלושים ושישה צדיקים וכל אחד יכול להיות אחד מאותם צדיקים באחד מרגעי חייו. כל בריה, אפילו קטנה כמו עשב, יש לה שירה מיוחדת משלה שרק היא יכולה לשיר אותה. לכל פרט ופרט יש חשיבות בעולמו של בורא עולם.

מי הם עשרת הצדיקים שהובטח להם עוד בחיים להכנס לגן עדן? (דקה 3:12)

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully