וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה ברשת: מי חילל יותר את יום השואה?

28.4.2014 / 15:39

החרדים טוענים כי מתחולל נגדם מסע הסתה שמנסה להראות כי הם מזלזלים ביום השואה ולכן הרשתות החרדיות החליטו לצאת למלחמה ברשת ולהראות כי יש גם חילונים שאדישים ליום הזה

צילום: מור שאולי, משה דוד; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

החרדים והחילונים מתקוטטים ברשת: מי חילל יותר את יום השואה? קבוצת חרדים עשו "על האש" בגן סאקר בירושלים בערב יום השואה. את הכותרת הזו שמלווה בתמונות ובווידאו אתם כבר בטח מכירים. היא הפכה מזמן לכותרת שקשה לעורכי האתרים להיפרד ממנה ומתפרסמת בדרך כלל בערב יום השואה. הציבור החרדי אינו עושה הנחות ל"חוגגים", מגנה את מעשיהם וטוען כי מדובר בקומץ קטן שאינו מייצג. אך השנה, החרדים בתקשורת וברשתות החברתיות בחרו להגיב באמצעות פרסום תמונות וקטעי וידאו של אזרחים חילונים שאינם מכבדים את יום השואה.

בזמן שנפתחו אירועי יום השואה ברחבת האנדרטה לזכר גיבורי מרד גטו ורשה ביד ושם, עבר אתמול איש התקשורת החרדי ידידיה מאיר בסמוך למגרש הכדורגל בגן סאקר שם הבחין בקבוצת חילונים משחקים כדורגל. הוא מיהר לתעד ולשתף את התמונה בעמוד הפייסבוק שם זכתה למאות לייקים, תגובות ושיתופים. "עם ישראל כולו מתייחד עם זכר שישה מיליון קורבנותיו", כתב מאיר, "ובגן סאקר חילונים משחקים כדורגל כאילו כלום". את הפוסט הוא סיים בציניות: "בטח מחר זה יהיה בעמוד הראשון של העיתון"‏.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החרדים בעיקר מאשימים את החילונים בחוסר אובייקטיביות. אתר החרדי "כיכר השבת" פרסם הבוקר תמונות של "קבוצת חילונים שקיימה אמש תחרות סקייטבורד בתל- אביב", ושל "חילונים ששיחקו כדורגל בערב יום השואה". הכתב ישי כהן האשים את התקשורת ב"צביעות חילונית" והגדיר את פרסומיה "תופעה תקשורתית מכוערת".

כהן טוען כי התקשורת בדיווחיה על חרדים ממנגלים אינה מסתירה את חוסר האובייקטיביות שלה, "הם מכלילים את הציבור החרדי ומציגים אותו בעיני הקוראים והצופים כציבור שלא אכפת לו מהשואה בה נכחדו שישה מיליון יהודים, בעוד שמדובר בקבוצות קטנות חסרי מודעות, שבקושי מייצגות את עצמן... אם כלי התקשורת היו מחפשים את האמת ו"לתפוס" את מי ש"מחלל" את יום השואה, הרי שהם היו מחפשים גם את החילונים שמחללים את יום השואה, וכאלה יש בהמוניהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי גרינצייג, עורך אתר "בחדרי חרדים" פרסם היום טור באתר בו הוא קובע כי יש טעם לפגם בחגיגות המנגל של החרדים דווקא בערב יום השואה, אך הרבה פחות גרוע ממעשיה של התקשורת החילונית "צמאת הדם". בטור אישי שפורסם היום באתר חדרי חרדים, גרינצייג מכנה את הפרסומים בתקשורת כ"זעקות שבר אינפנטיליות" וכ"יללות תנים ומקהלת צבועים תקשורתית".

ביחס לכך, מאשים גרינצייג בשיחה עם וואלה! יהדות: "אדרבה, השימוש הציני של נתניהו בשואה כתזכורת חוזרת למשנתו המדינית, הטעויות הפרוידיאניות של הנשיא הקשיש הקורא נאום מוכתב, והדם הנוטף בתקשורת הכללית בשמחה לאידו של החרדי האומלל - כל אלו הם ביזוי מוחלט של השואה ושל זכר קודשיה". הוא לא מרחם גם על הבחורים הממנגלים, וקובע כי מעשיהם הם התרסה מיותרת, אך פחות גרועה מחיפוש הדם של התקשורת הכללית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפייסבוק והרשתות החברתיות הפכו ביממה האחרונה לזירת קרב בין חילונים וחרדים.

החילונים פרסמו את התמונות של החרדים שעשו מנגל בבית שאן, בגן סאקר ובגן השלושה ולא חסכו נגדם בביקורת קשה. החרדים פעלו נגד החילונים ברשת ובאתרי האינטרנט שלהם בצורה דומה. אחד הסרטונים הפופולאריים שהפיצו החרדים הוא של חיילת במדים שישבה באוטובוס בזמן הצפירה.

העיתונאי החרדי שלמה קוק טוען כי התחרות הזו בין החרדים והחילונים מוכיחה שבכל המגזרים, יש אנשים חסרי רגישות, "אין כאן מנצחים ומפסידים. זה רק מוכיח, שמזמן זה לא עניין חרדי-חילוני. ואדרבה, אם יורשה לי, מהציבור החילוני - שמקדיש, בדרכו, יום אחד בלבד בשנה לזכר חללי השואה - מצופה יותר רגישות". קוק מבקש לסיים בקריאה

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully