וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הם האבות של מסכת אבות?

ערוץ מאיר

29.4.2014 / 8:00

מי הם אותם ה"אבות" שעליהם נקראת מסכת אבות ומה עושה המסכת הזאת, שכולה דברי מוסר, בסוף סדר נזיקין של ש"ס המשניות? הרב ערן טמיר ואלישיב רייכנר על שמה ומקומה של המסכת

יח"צ - חד פעמי

נהגו בכל תפוצות ישראל ללמוד את המשניות של מסכת אבות בששת השבתות שבין חג הפסח לחג השבועות. מי הם אותם ה"אבות" שעליהם נקראת מסכת אבות ומה עושה המסכת הזאת, שכולה דברי מוסר, בסוף סדר נזיקין של ש"ס המשניות?בפתיחת סדרת השיעורים 'דרך האבות', המשודרת בערוץ מאיר, מדבר הרב ערן טמיר עם אלישיב רייכנר על שמה ומקומה של מסכת אבות.

ה"אבות" של מסכת אבות הם העקרונות הרוחניים של החיים שלנו. המסכת הזאת עוסקת במקורות ובשורשים של השקפת העולם הערכית. חכמים שקבעו את מקומה של מסכת אבות בסדר נזיקין רצו ללמד אותנו שדווקא בתחום הנזיקין שעוסק בסכסוכים בין בני אדם, יש מקום לפתור בעיות לא בצורה טכנית אלא להתמודד עם שורשי הדברים ולאמץ אורח חיים מוסרי על פי העקרונות של מסכת אבות.

לקטעים נוספים: כנסו לכאן

ספר תורה. ShutterStock
ספר תורה/ShutterStock

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully