וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום העצמאות: למה החרדים מתכחשים למציאות?

ערוץ מאיר

5.5.2014 / 20:00

הציבור החרדי עדיין שומר על המנטליות הגלותית ותפקידו בקשת הדעות של החברה הישראלית היא השמרנות. קשה להם להתרגל לשינוי כה משמעותי כמו הקמת מדינת ישראל

יח"צ – ערוץ מאיר

האם הסיבה שהחרדים אינם חוגגים את יום העצמאות היא קטנות האמונה שלהם? איך אפשר להסביר את ההתעלמות החרדית מהיום הזה?

בשיעור מיוחד ליום העצמאות המשודר בערוץ מאיר, מתייחס הרב דב ביגון לעמדה החרדית כלפי יום העצמאות. עברנו אלפיים שנות גלות ואנחנו נמצאים בדור המעבר שבין הגלות לגאולה. מה שמאפיין את הדור הזה הוא אור וצל שמשמשים ביחד. סממני הגלות עדיין מלווים אותנו אבל האור הולך וגובר עם הזמן.

הציבור החרדי עדיין שומר על המנטליות הגלותית ותפקידו בקשת הדעות של החברה הישראלית היא השמרנות. החרדים רואים בשמרנות אידיאה ולכן קשה להם להתרגל לשינוי כה משמעותי כמו הקמת מדינת ישראל. עם זאת, הרב ביגון מאמין שגם הציבור החרדי עוד יתפכח ביחסו למדינה כי אי אפשר להתכחש למציאות. ההתעלמות מהגאולה היא כמו התעלמות מאור היום.

לקטעים נוספים כנסו

הכרזת המדינה. לשכת העיתונות הממשלתית
הכרזת המדינה/לשכת העיתונות הממשלתית

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully