וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סערת הקניידלך" של החרדים

8.5.2014 / 0:21

למרות שבגל"צ התנצלו על דברי ניב מג'ר שאמר כי היה רוצה לדלל את האוכלוסייה החרדית, התקשורת החרדית ממשיכה בגל המחאה החריף נגד התחנה. אתמול חולקו קניידלך בתחנה ביפו

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
בניין תחנת גלי צה"ל ביפו/ניב אהרונסון

"עצמאיות בלילה", תוכנית סאטירה ששודרה בערב יום העצמאות בגלי צה"ל, הצליחה להצית גל מחאה בתקשורת החרדית וברשתות החברתיות, בעקבות דברים ששודרו בה כנגד האוכלוסייה החרדית.

ביום שלישי נערך בגלי צה"ל פאנל סאטירי בתוכנית מיוחדת ליום העצמאות "לא רוצים לישון עצמאות" בהגשת נועה צינמן ותמר עמית יוסף. משתתפי הפאנל שוחחו על צער בעלי חיים וצמחוניות, ואחד האורחים, הקומיקאי ניב מג'ר אמר כי מבחינתו אם הייתה לו אפשרות - הוא היה אוכל בני אדם. "זה בדיוק הפרדוקס, כי האנשים שהכי הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם זה החרדים, אבל בטח יש להם את הטעם הכי מגעיל, זה בטח נורא דלוח", אמר. השדרנית הציעה כי הסיבה לכך היא "קניידלך" והוא השיב כי "כשר זה הכי מגעיל. המסעדות הכשרות הן מסעדות דוחות".

לאחר שהדברים נאמרו יצאה התכנית להשמעת מוזיקה, ולאחר כמה דקות פנתה המגישה אל המאזינים וניסתה להבהיר: "בשם מערכת עצמאיות בלילה, כאילו זה שאמרנו מקודם על לאכול חרדים, לא התכוונו באמת, א. לא כשר. ב. לא פרקטי. ג. באמת הכל הכל בהומור".

חלוקת קיינדלך בגל"צ. דוסים,
פעילי "דוסים" בחלוקת קניידלך בתחנת גל"צ/דוסים

על אף ההתנצלות בשידור, הדברים הציתו גל מחאה ברשתות החברתיות ובתקשורת החרדית. גולשים רבים שינו את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק לקניידלך ושדר רדיו חרדי אף שלח בשידור צלחת קניידלך לתחנת גלי צה"ל ביפו.

פעילי פרויקט ההסברה החרדי ?דוסים? חילקו אמש קניידלך מחוץ לתחנת גל?צ ביפו, "באנו להוריד את הפחד של משרתי גל"צ מהמאכל המסורתי" אמר יאיר טיילור ממפעילי הפרויקט, "אנו מצפים להתנצלות הולמת בשידורי גלי צה"ל, ובנוסף החדרת נהלים מתאימים למניעת תופעות דומות

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין ולשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ובו כתב כי "כשכל אנשי השלטון וגורמי האכיפה מגויסים במאבק נגד מקשקשי "תג מחיר" נגד ערבים, ומחפשים בנרות איך לעצור את האנרכיסטים הימנים, אינכם שמים לב להסתה גזענית ואנטישמית המתנהלת נגד יהודים חרדים, ברחבי הארץ?.

ח"כ אלי ישי מש"ס שוחח הערב (רביעי) עם מפקד התחנה ירון דקל שביקש מהם להתנצל בשמו ובשם התחנה מהמאזינים ומהציבור החרדי. לדבריו, מדובר באירוע שאיננו מייצג את רוח התחנה ואומר הדברים איננו מועסק בגל"צ וכי זו הפעם האחרונה בה יעלה לשידור.


סגן מנהל התוכניות בגלי צה"ל, עומר בן רובי, עלה לשידור בתחנות הרדיו החרדיות כדי להתנצל וכדי להבהיר שהדברים נאמרו בשידור חי שלא על דעת התחנה. "ברור שהקלטה כזו, אם הייתה מוקלטת מבעוד מועד, מראש לא הייתה זוכה לשידור אלא מושלכת לפח", אמר.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "הדברים שנאמרו בתכנית לא נאמרו על דעת גלי צה"ל ולא על ידי אנשי התחנה, אלא על ידי אורח חיצוני שהתארח באולפן. מיד לאחר שנאמרו הדברים שדרנית גל"צ הבהירה כי מדובר בתכנית הומור וסאטירה, וכי לא היתה כל כוונה לפגוע בציבור החרדי. אנו כמובן מתנצלים בפני כל מי שמצא עצמו נפגע מהדברים שנאמרו בתכנית. הם לא היו ראויים לשידור ומקומם לא בגלי צה"ל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully