וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין לימוד תורה ללימוד מתמטיקה?

ערוץ מאיר

15.5.2014 / 8:00

מה כל כך חשוב בלימוד התורה? ומה ההבדל בין לימוד התורה לבין לימודי פיזיקיה או כימיה? הרב ליאור אנגלמן מסביר

יח"צ - חד פעמי

ממה נובעת החשיבות הגדולה שמייחסים ללימוד תורה לעומת לימודי אנגלית, פיזיקה, או גיאוגרפיה? בשיעור לפרשת השבוע המשודר בערוץ מאיר, מגדיר הרב ליאור אנגלמן את ייחודו של לימוד התורה.

כל הלימודים הרגילים מלמדים אותנו על מה שאנחנו רואים, והם עונים על שאלות כמו: 'מה אנחנו רואים' או 'איךהדבר הזה עובד ומה אפשר לעשות אתו'. התורה לעומת זאת, כמעט לא עוסקת בכך אלא בשאלה מה המשמעות הערכית והמוסרית של הדברים. אם נקח לדוגמא מכשיר נייד, יש בו המון חכמה אבל כל החכמה הזאת ענתה רק לשתי שאלות: איך מייצרים מכשיר כזה ואיך משתמשים בו. החכמה הזאת לא עסקה בשאלה אחרת, דרמטית: מה משמעותו הערכית של המכשיר הזה ומה נכון לעשות אתו. השאלות הללו לא מטרידות את המדע כי הוא תפקודי. התורה עוסקת בשאלה הערכית.

לפרשת שבוע עם הרב ליאור אנגלמן

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully