וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שפסק נגד השכרת דירות ללסביות חוזר בו

16.5.2014 / 9:31

בלשכתו של רבה של העיר רמת גן, יעקב אריאל, טענו כי הוא "מעולם לא הורה לציבור למנוע השכרת דירות לאדם", וכי מדובר בתשובה "חינוכית" שנתן למשכיר שלא ידע כיצד להסביר על משפחה חד-מינית לילדיו

רב שיח עם הרב הראשי של רמת גן הרב יעקב אריאל, יולי 2011. עומר מירון
חוזר בו. הרב אריאל/עומר מירון

רב העיר רמת גן יעקב אריאל חזר בו היום (שישי) מפסיקתו שחוללה סערה לפיה אין להשכיר דירות ללסביות. מלשכתו נמסר לוואלה! כי "הרב מעולם לא הורה לציבור למנוע השכרת דירות לאדם או לגורם כלשהו. אדרבה, הרב ידוע בפסיקותיו המתירות השכרת דירות לכל אדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת מין גזע ודעה כלשהי. במקרה דנן היה מדובר בתשובה נקודתית אישית לאדם שעמד בפני שאלה חינוכית כיצד להסביר לילדיו שהוא משכיר דירה למשפחה שלא מהנורמות השכיחות, והרב בשום אופן לא אסר השכרת דירה אלא הציע לאותו אדם".

עוד בנושא
גילי שם טוב, לסבית שגרה ברמת גן: "אותנו לא תפנו"
הרב אריאל: אסור להשכיר דירות ללסביות

תגובת לשכתו של הרב אריאל מעוררת תמיהה מאחר שבשאלה שהופנתה לרב ובתשובה שהחזיר, כלל לא היה אזכור להיבט חינוכי כפי שנכתב בתגובה. "הנכס שברשותי מוצע להשכרה", שאל גולש אנונימי את הרב, "פנתה אלי בחורה נחמדה המעוניינת להשכיר את הנכס. הבחורה הביאה לידיעתי שהיא מנהלת מערכת יחסים עם אישה. האם ישנו איסור הלכתי המונע ממני להשכיר לה את הנכס נוכח מצבה הזוגי?".

בעקבות פסיקתו, שפורסמה בוואלה! יהדות, הרב אריאל זומן לפגישת הבהרה שתיערך בתחילת השבוע במשרדו של ראש העיר, ישראל זינגר. בפסיקתו כתב הרב אריאל כי זוגיות לסבית הינה "זוגיות שאיננה טבעית". את הפגישה קבע ראש העיר לאחר לחץ מצד גופים וגורמים ארגוניים שקראו לו להדיח את הרב מתפקידו.

שרת המשפטים הנחתה לבחון אפליות בדיור

ח?כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה בתגובה כי הפסק של הרב אריאל הופך את היהדות מדת יפה ומקבלת לדת מדירה וחשוכה, ?לא יתכן שאנשי דת המכהנים בתפקידים ציבוריים ירשו לעצמם להתבטא בצורה פוגענית ומשפילה כל כך?.

בעקבות דבריו של הרב אריאל, גם שרת המשפטים ציפי לבני התייחסה לאפליה בדיור והנחתה את הגורמים המקצועיים במשרדה לבחון את הנושא בעקבות התבטאויותיו של הרב אריאל ותלונות נוספות שהתקבלו בלשכתה, בין היתר מח"כ איברהים צרצור, בהם נטען כי חברות קבלניות מפלות לרעה קבוצות שונות באוכלוסייה, כגון ערבים וחברי הקהילה הגאה, בבואם לרכוש דירות. כיום, החוק הקיים אינו אוסר על אפליה בתחום המקרקעין, אלא רק על נותני שירותים. על כן הנחתה לבני למשרדה לבחון את הצורך בתיקון חקיקה בנושא ולהוסיף את תחום הדיור לחוק אותו היא מובילה – איסור אפליה שבצדו עונש מאסר לתקופה של חצי שנה.

הרב אריאל משמש כרב העיר רמת גן, כנשיא ישיבת ההסדר בעיר וכן בפורום הרבנים "חותם". הוא קבע כי אין להשכיר דירה ללסביות שמתכוונות לגור בה ביחד וכי גם במקרה שאחת מהן מתכוונת לגור בדירה, יש להעדיף הצעה אחרת, אם יש כזו. בשיחה עם וואלה! יהדות הסביר הרב כי זוגיות של לסביות איננה טבעית. לדבריו, "אדם שמשכיר דירה, לא צריך להיות שותף לדברים זרים". הוא הדגיש כי יש בכך בעיה הלכתית מכיוון ש"ההלכה לא רואה בעין יפה זוגיות כמו זו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully