וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה דווקא במדבר קיבלנו את התורה?

ערוץ מאיר

23.5.2014 / 8:00

עם ישראל מקבל את התורה דווקא במדבר, במקום הצחיח, הקשה, שאין בו כמעט חיים וצמיחה. הרב דוד מנחם מסביר למה דווקא שם

יח"צ - חד פעמי

למה התורה נתנה דווקא במדבר? עם תחילת הקריאה בספר "במדבר" מדבר הרב דוד מנחם על המאפיינים של חבל הארץ הזה ועל הקשר שלו לתורה. המדבר הוא לא סתם מקום שאין בו יצירה. יש בו כוח רוחני גדול. המדרש אומר שהתורה נתנה במדבר בגלל שזה מקום הפקר שפתוח לכולם.

התורה נתנת בחינם באזור של הפקר כי היא מצרך בסיסי עבור האדם כשם שהאוויר שלנו ניתן בחינם כי הוא המצרך הבסיסי ביותר עבורנו. התורה נתנה לעם ישראל במדבר, מקום שהוא חינם לכל באי עולם, כדי שנבין עד כמה היא חיונית לעולם. תפקיד התורה הוא לתת חיים לעולם, וכל יצור חי שבא לעולם הזה הקב"ה נותן לו את האפשרות לטעום ממעיין החיים הזה. מעיין התורה.

לפינות נוספות של הרב דוד מנחם

מדבר סהרה, מצרים. AP
מדבר סהרה, מצרים/AP

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully