וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מתפללים דווקא 3 תפילות ביום?

ערוץ מאיר

22.5.2014 / 8:00

בכל יום אנו מתפללים שלוש תפילות: שחרית, מנחה וערבית. אבל למה דווקא שלוש ולא יותר או פחות. ובכלל, למה צריכים להתפלל? הרב חגי לונדין מסביר

יח"צ - חד פעמי

הרב חגי לונדין מסביר כי יש חכמים שפרשו ששלושת התפילות - שחרית, מנחה וערבית, הן כנגד שלושה קורבנות שהוקרבו מידי יום בבית המקדש בזמנים שונים. אחרים הסבירו ששלושת התפילות הן כנגד שלושת האבות - אברהם, יצחק ויעקב שכל אחד מהם תיקן תפילה בזמן אחר של היום. שני הפירושים מתכוונים לדבר אחד.

האדם נמצא במהלך היום בשגרה שוחקת ובעומס אדיר ומתיש. שלוש פעמים ביום הוא עוצר לתפילה, ונוגע בחלק הרוחני של החיים שלו. הפעם הראשונה היא בתפילת שחרית - מיד בבוקר כשהאדם פוקח את העינים, הוא מתחיל להתפלל ולגעת בצדדים היותר עמוקים שקיימים באישיות שלו. בהמשך, באמצע היום, בעצומה של השגרה והעשייה, האדם עושה הפסקה שנייה, מתפלל מנחה ושוב נוגע במשהו יותר עמוק. הפעם השלישית היא בסוף היום, לאחר יום מתיש, שוב עוצרים לתפילת ערבית ומתייחדים עם הנשמה. כך יוצא ששלוש פעמים ביום האדם עטוף בקדושה וברוחניות, דבר שעוזר להפוך את היום שלנו, ליום אחר לגמרי.

מושגים ביהדות עם הרב לונדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully