וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהושע לימוני מוכן לאהבה חדשה

21.5.2014 / 8:00

הוא חזר בתשובה ואז חזר בשאלה ושוב חזר בתשובה. הוא תופף עם אביתר בנאי ועבר לעמדת הסולן. הוא אוהב את תל אביב אבל נזהר ממנה. יהושע לימוני מוציא אלבום חדש

יהושע לימוני. קרדיט: דניאל גבאי, מערכת וואלה! NEWS
יהושע לימוני/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: דניאל גבאי

האם יש סיכוי לאהבה? אם תשאלו ברחוב את השאלה סביר להניח כי לרובינו תהיה תשובה אך עבור המוזיקאי והיוצר, יהושע לימוני, התשובה לא הייתה ידועה עד לאחרונה. "עד היום לא העזתי להשתמש במילה הזאת בשירים שכתבתי – אהבה היא דבר גדול מידי בכדי לדבר עליה כך סתם", אומר לימוני בראיון לוואלה! יהדות. אבל היום בגיל 42 הוא יודע שיש סיכוי וגם יש אהבה – בשבועות הקרובים הוא יינשא לבחירת ליבו.

יהושע שהחל את דרכו כמתופף וליווה אמנים כאביתר בנאי, עוזי חיטמן, קורין אלאל ועוד רבים אחרים. כתב שירים למספר אמנים, בהם שלושה שירים לאלבומו האחרון והמצליח של דודו טסה, לא עוזב את תפקידו אך בשנים האחרונות מצא את עצמו עובר לקדמת הבמה יחד עם סט התופים בתוספת מיקרופון כדי לשיר בקולו שלו את שיריו ותחושותיו באלבומו השלישי – "האם יש סיכוי לאהבה?" – שמו של שיר הנושא באלבום, שיצא כסינגל מספר חודשים קודם לכן ונבחר כשיר השבוע ברשת ג' והושמע רבות בכל תחנות הרדיו. שירי האלבום מתאפיינים בטקסטים אישיים אותם כתב לימוני מתוך כאביו, פחדיו, רגעי שמחה ותהיות שליוו אותו לאורך השנים. "האלבום הזה הוא כל מה שרציתי לומר ולא היה לי למי, מן מעיין נובע שפרץ אחרי שתיקה ארוכה והמילים שנכתבו, הם פנס שמאיר לי מחדש את השביל אל עצמי.

סיכוי לאהבה

לימוני כבר היה על הסוס המנצח והקהל הישראלי כבר זמזם את שירי להקת "יהושע" שהקים בסוף שנות ה-90 וההצלחה הייתה מסחררת. "שלושה שירים מהאלבום נכנסו לפלייליסט של גלגלצ, זכינו בתחרות 'הדבר הבא' במוזיקה הישראלית עם הלהקה והופענו במופע ענק בפארק ניצנים אך משום מה לא החזקנו מעמד".

מה קרה ללהקה?

"אין לי משהו שאני יכול להצביע עליו", אומר לימוני, אך מציין כי היום הוא מסוגל לומר שהדברים כנראה לא הגיעו מהמקום הנכון. "היה הרבה אגו ורצון להוכיח לעולם שאני יכול וכשהדברים לא מגיעים ממקום טהור זה לא מחזיק". לימוני מציין כי חברי הלהקה לא נפרדה בכעס אלא פשוט החיבור התמסמס. "עד היום יוצא לנו לשתף מידי פעם פעולה ולהופיע, אבל על דבר אחד אני מוכרח לומר תודה ענקית וזהו שמי שחזר אלי", אומר לימוני ומסביר, "לפני שהקמתי את הלהקה, כולם קראו לי שוקי שהודבק לי כבר כילד ומאוד רציתי לשנות את זה ליהושע ואחרי שהלהקה נעלמה שמי המקורי חזר".

חזרה בתשובה

לימוני חי על קו התפר במשך התקופה בה התפרקה הלהקה והדבר התבטא בכך שבתוך שנה וחצי הוא מצא את משמעות החיים ביהדות - חזר בתשובה, אולם לאחר תקופה קצרה של פחות משנתיים זרק הכול וחזר בשאלה דבר שהביאו למשבר גדול והדרך להתמוטטות הייתה קצרה. "גיליתי פתאום את האור והרגשתי מדהים אך זה התפוצץ לי בפנים והכול נזרק כאילו לא הייתי שם מעולם, הבנתי שיהדות זה לא שחור או לבן אלא זה ערבוב של צבעים וצריך לדעת כיצד להתייחס לכל צבע ומסתבר שהראייה שלי לא הייתה נכונה והתקשיתי להכיל מציאות שהיא יותר מורכבת".

אך לאמן כלימוני דווקא המשבר הביאו לכתיבת שירים שפתחו במקצת את ליבו ואותם קשיים שחווה מצאו את דרכם במילים שהשתרבבו על מחברת ומלאו את החלל שנפער בתוכו. "התהליך היה מהיר מידי", מסביר לימוני במבט לאחור ומציין כי מהניסיון שצבר עדיף כי הדברים יתבשלו בתוכו על אש נמוכה אך בטוחה. "ראיתי שכאשר אני פועל בהבזקים ובמהירות הדברים לא הולכים לי טוב. אני כמו סיר חמין שצריך את הזמן שלו לקבל את כל הטעמים כך שבמהלך השנים האחרונות למדתי לקבל ולהבין את המציאות הפרטית שלי לעומק והיום אני לומד בכל יום, מקפיד על שלוש תפילות במניין ואני עושה את זה בהמון אהבה ושלווה", אומר לימוני בחיוך.

תל אביב

יש משהו בלימוני שמזכיר את אביתר בנאי בחולמניות שאופפת אותו אך שלא כבנאי שעזב את תל אביב ועלה לעיר הקודש עם חזרתו בתשובה, יהושע רואה בעיר הזאת מקור ליצירה וסמטאות נווה צדק בהן מתגורר מביאות לו השראה מיוחדת. "תל אביב בשבילי היא עיר ללא הפסקה גם ביצירה כי יש כאן פתיחות לא רגילה ושום דבר לא נראה ומרגיש כאן מוזר. למרות שיש בעיר הזאת אשליה גדולה, הכול אפשרי ואין תחושה של איבוד זמן כי תמיד כל האפשרויות פתוחות וצריך להיזהר מזה".

יהושע לימוני. אילן סירה, מערכת וואלה! NEWS
יהושע לימוני/מערכת וואלה! NEWS, אילן סירה

מה מרגש אותך?

"תמימות ופשטות מרגשים אותי אבל גם כשקיבלתי את האלבום שלי מוכן עם העטיפה זה מאוד ריגש אותי", אומר לימוני ומוסיף בכנות, "אני לא רוצה להישמע נרקיסיסט אבל כשהקשבתי לאלבום לראשונה מתחילתו ועד סופו הייתה תחושה שהוא נמצא במקום שלם יותר, ממש כמו אלבום תמונות מסודר והיה שם משהו מאוד חזק ועוצמתי".

מה הפספוס שלך?

"באלבום הקודם הוצאתי שיר בשם 'פספוס' שלא התפרסם למרות שהיה לו פוטנציאל וזה ממש פספוס מבחינתי" אומר לימוני בחיוך.

יש לך חלום?

"כן, לחבר בין אנשים, אני מרגיש כי התהליכים שעברתי מאפשרים לי לחבר בין סוגים שונים של אנשים ואני פועל כל הזמן לקרב דרך המוזיקה שלי ולהביא לאחדות בעם ישראל. אני מאמין שדרך המוזיקה ניתן לקרב ולחבר את כל בני האדם כי זה נכתב מהלב יש לי הרגשה שזה השליחות שלי בעולם. הקולות והצלילים שנכתבו נמצאים לדעתי אצל כל אחד, לאו דווקא במובן הדתי אלא איפה כל אחד יכול לבחון היכן הוא באמת נמצא מול הסביבה שלו. אני רחוק מלהרגיש שלם עם עצמי אבל כעת הכי שלם מאי פעם".

יהושע לימוני הוא:

"פאזל בהרכבה"

האלבום "האם יש סיכוי לאהבה", עכשיו בחנויות המוזיקה.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully