וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להצליח: הנח"ל החרדי יקבל את פרס הנשיא

20.5.2014 / 18:06

כחמש שנים בלבד לאחר הקמתו יקבל גדוד הנח"ל החרדי את פרס נשיא המדינה. הגדוד זכה בפרס הרמטכ"ל לפני פחות מחצי שנה. עמותת הנח"ל החרדי: "הכרה של צה"ל על האיכות והמצוינות"

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013/נועם מושקוביץ

הנח"ל החרדי ממשיך לקטוף פרסים: לראשונה בתולדות גדוד המילואים של הנח"ל החרדי, התבשרו חיילי הגדוד בימים האחרונים כי הוא יקבל את פרס הנשיא לשנת 2014, וזאת כחמש שנים בלבד לאחר הקמתו. בכך יהפוך לגדוד הצעיר ביותר בקרב הגדודים הלוחמים הזוכים בפרס לשנה זו. הפרס יוענק בבית הנשיא ב-15 ביוני.

לאחר זכייה של הגדוד הסדיר בפרס הרמטכ"ל לפני פחות מחצי שנה, ובשלושה פרסים נוספים, התבשר בימים האחרונים גדוד המילואים החרדי כי הנשיא יעניק לגדוד פרס הצטיינות. הפרס מגיע בעקבות המלצת מפקדי החטיבות לוועדה ממונה שבראשה עומד סגן הרמטכ"ל, אשר בחרה בגדוד המילואים של הנח"ל לפרס ביחד עם 14 יחידות נוספות. גדוד המילואים הוא אחד משלושת גדודי החי"ר שזכו השנה בפרס זה. הגדוד עבר ביקורת מקיפה, שלאחריה התרשמו אנשי הוועדה מהלכידות ומהנחישות של החיילים החרדים תוך שמירה בלתי מתפשרת על אורח חייהם.

בעמותת הנח"ל החרדי, אשר הייתה שותפה בהקמת הגדוד ומלווה את חייליו במהלך שירותם, מציינים בסיפוק כי "הפרס מהווה הכרה והוקרה של צה"ל על האיכות, הרצינות והמצוינות של הגדוד, לצד איכות כוח האדם המאפיינת את הגדוד. גם גדודים ותיקים ועתירי ניסיון לא זוכים בפרס זה בקלות, ולכן זכייתו של הגדוד שהועמד לראשונה לפרס היא כבוד לגדוד", ומוסיפים כי "בימים שמדברים על גיוס בחורי ישיבה בכפייה, מוכיח גדוד הנח"ל החרדי כי רוחו שואפת להגיע למירב הן מבחינת דרישות הדת והן מבחינת מבצעיות היחידה ואחוות הלוחמים. רוח זאת ממשיכה לפעם בליבות החיילים החרדיים גם שנים לאחר השחרור הסדיר?.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully