וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פקחי הרבנות פשטו על ה"קבביטר"

22.5.2014 / 17:00

פקחי הרבנות הראשית לישראל פשטו היום על המסעדה של אבי ביטר והתריעו בפניו לפני נקיטת הליכים ומתן קנס על הפרת חוק. ביטר: "לך תראה מה הולך בתל אביב, יא אפס"

צלם: עידו שחם

הזמר אבי ביטר מסתבך: פקחי הרבנות פשטו היום (חמישי) על "קבביטר", מסעדת הקבבים החדשה של הזמר בתל אביב. הפקחים גילו כי בניגוד לחוק, בעליהן הציגו עצמם ככשרים על אף שבמסעדה עצמה לא נתלה תעודת כשרות. הם התריעו בפני בעל המסעדה לפני נקיטת הליכים ומתן קנס כספי והודיעו כי יחזרו שוב בימים הקרובים.

ליאור כהן ועמיחי קריגר, פקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, הגיעו למסעדה בשעות הצהריים. הפקחים הזדהו בפני ביטר והאחרון הציג להם תעודת כשרות של המפעל המספק לו, לטענתו, את הבשר. הפקחים הסבירו שכאשר מוצגת תעודת כשרות בדרך זו, אין זה מבטיח שהבשר הנמכר הוא אכן הבשר שלגביו תקפה תעודת הכשרות שהוצגה.

כאמור, הפקחים התריעו בפני ביטר כי במידה ולא יוריד את המילה "כשר" משלט החנות, הוא ייקנס בקנס עד 1,000 שקלים, זאת מאחר וחוק איסור הונאה בכשרות אוסר להציג עסק ככשר מבלי שקיבל תעודת כשרות מגורם חוקי. בישראל, גורם חוקי הוא הרבנות המקומית בלבד. אחד מבעלי המסעדה ניסה להסביר כי העסק נפתח לפני שבוע וחצי ו"זה ייקח עוד זמן".

במקום התפתחה מהומה קטנה, ביטר התעלם מהפקחים בטענה ש"יש לי לחץ בעבודה. אל תפריעו". לאחר מכן אמר לאחד הפקחים: "לך תראה מה הולך בתל אביב, יא אפס. דבר אליי יפה". בעל המקום אף טען כי החל את הליך הבקשה לקבלת כשרות ברבנות המקומית בתל אביב אך מבירור ברבנות הראשית לישראל עולה כי טרם הוגשה בקשה לקבלת כשרות.

קבביטר. קובי רובין
"קבביטר" המסעדה של אבי ביטר/קובי רובין

החוק מסמיך את הרבנות הראשית לקנוס עסקים המציגים עצמם ככשרים בניגוד לחוק. הרבנות הראשית לישראל מפעילה את היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות. היחידה מפעילה ארבעה מפקחים הפועלים ברחבי הארץ ואוכפים את החוק. לפי התקנות עסק הנמצא בידי אדם פרטי עלול להיקנס עד 1,000 ¤, ותאגיד – עד 2,000 ¤. מאחר שניתן לחזור ולקנוס את אותו העסק מספר פעמים, הקנסות הללו יוצרים הרתעה משמעותית.

מאחר שמחירי בשר טרף הם כשליש ממחירי בשר כשר, המוטיבציה של בעלי עסקים שאינם כשרים להטעות את הציבור היא משמעותית. חשוב להדגיש שלא נמצאו הוכחות בביקורת הנוכחית להימצאות בשר טרף במקום. מלבד הליקוי החוקי שבהטעיית הציבור לחשוב שהעסק כשר, נמצאו במקום גם ליקויי כשרות נקודתיים: הקמח בעסק ככל הנראה לא מנופה וירקות העלים הם מגידול לא מפוקח והם לא כשרים מחמת תולעים השורצות באופן קבוע בירקות מסוג זה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully