וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב דב ביגון נזכר בקרב על כפר עציון

ערוץ מאיר

25.5.2014 / 13:48

הרב דב ביגון היה סמ"פ במלחמת ששת הימים והיה ממשחררי כפר עציון. לקראת יום ירושלים שיחול השבוע, הוא מספר על זיכרונותיו מהמלחמה ונזכר בחברו הטוב הרב חנן פורת

יח"צ - חד פעמי

לא רק ירושלים העתיקה שוחררה במלחמת ששת הימים אלא גם גוש עציון שנפל ערב הקמת המדינה. בתוכנית "בשביל ישראל" (בבימויו של נעם דמסקי), המשודרת בערוץ מאיר, מספר הרב דב ביגון, שהיה במלחמה סגן מפקד פלוגה בחטיבת הירושלמית לנעם יעקבסון, על זכרונותיו משחרור גוש עציון. "באנו לכאן ממש עם בריחת הלגיונרים הירדנים והכל היה כאן שומם והרוס."

הרב ביגון אומר שהסיפור של גוש עציון מזכיר לו עץ בשלכת. עץ שנמצא בשלכת נראה כמו מת, אבל מי שמבין בעצים יודע שהעץ יחזור ויפרח ויתן פירות. גוש עציון שנפל במלחמת השחרור, שוחרר והוקם מחדש והיום ניתן לראות בו יישובים רבים משגשגים ופורחים. כפר עציון הוא גם דוגמא בזעיר אנפין לכל מה שקורה לעם ישראל והסיפור שלו מלמד שאין מקום לייאוש גם במצבים הקשים ביותר. הרב ביגון מזכיר את ידידו חנן פורת ז"ל שהיה ממקימי כפר עציון ומתושביו הבולטים עד לפטירתו. "אין כמעט ישוב ביש"ע שלא ניכרות בו טביעות אצבעותיו של חנן פורת".

לקטעים נוספים בשביל ישראל לחצו כאן

חבר כנסת לשעבר, חנן פורת, ספטמבר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
אין כמעט ישוב ביש"ע שלא ניכרות בו טביעות אצבעותיו." הרב חנן פורת זצ"ל/לשכת העיתונות הממשלתית

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully