וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בכל חתונה מזכירים את ירושלים?

13.5.2014 / 10:00

בכל חתונה אנו מזכירים את ירושלים. רגע לפני שהחתן שובר את הכוס הוא אומר את הפסוק: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני..." הרב חגי לונדין מסביר מה הקשר בין חתונה לעיר הקודש

יח"צ - חד פעמי

מה המשמעות הרוחנית של יום ירושלים? הרב חגי לונדין מסביר שעל פי בעלי הסוד ותורת הנסתר של עם ישראל ישנן שתי מדרגות: ציון וירושלים. ציון זו התשתית הראשונית שנוצרה עם הקמת המדינה, וירושלים זו מדרגת הקודש שנמצאת מעליה. ירושלים היא המקום בו נפגשים השמיים והארץ, מקום בו העולמות מתחברים. ירושלים היא הפתח ללב של עם ישראל.

רבי עקיבא נתן לרחל תכשיט שנקרא "ירושלים של זהב", תבליט שעליו היו חקוקים צורות הבתים של ירושלים. הציפייה והתקווה שמחזיקה את עם ישראל באה לידי ביטוי בירושלים. בכל חתונה בעם ישראל ברגע המשמח ביותר בחיי האדם כשהוא עומד להקים את ביתו, החתן אומר "אם אשכחך ירושלים תשכח ימני. תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי".

המשפט הזה נועד לבטא שהשמחה שלנו אינה שלמה אם אנחנו לא זוכרים שירושלים עדיין אינה בנויה באופן מלא ושלם. כל השמחה והתקווה של חיינו היא בשביל ירושלים, כי ירושלים היא הביטוי לתקווה ולשלמות. ירושלים נקראת אורו של עולם כי היא האור של המציאות. עשרה קבין של יופי ירדו לעולם תשעה נטלה ירושלים ואחד העולם כולו.

מושגים ביהדות - עם הרב לונדין

אילוסטרציה סקס לפני חתונה במגזר הדתי. ShutterStock
אילוסטרציה סקס לפני חתונה במגזר הדתי/ShutterStock

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully