וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אמנון יצחק VS הרבנים הראשיים: מכשירים את השרץ

27.5.2014 / 9:12

הרב אמנון יצחק נגד הרבנים הראשיים. במתקפה חריפה אמש, גינה הרב את הרבנים על כך שנפגשו עם האפיפיור. "בשביל זה הם נבחרו? ללחוץ את ידו של אבי אבות הטומאה?"

צילום מסך

מתקפה חריפה נגד הרבנים הראשיים: הרב אמנון יצחק תקף אמש (שני) בשיעורו את הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף, על כך שנפגשו עם האפיפיור פרנסיסקוס במהלך ביקורו בישראל.

"אני לא מדבר על הרבנים שמטעם. כמו אלו שהולכים היום לפגוש את האפיפיור וללחוץ את ידו. השם ירחם, עם אבי אבות הטומאה", אמר יצחק, "בשביל זה הם נבחרו? זכו, זכו, איזו זכות. זה צלם. ללחוץ ידו של הצלם. האם אלוקים שמח שהרבנים הראשיים של מדינת ישראל ילחצו את ידו של הצלם?".

בהמשך שיעורו תהה הרב יצחק בפני המשתתפים: "אם ישאלו בישיבות, אנחנו נותנים שחרור לכל מי שרוצה ללכת ללחוץ את ידו של הפאפא, יקום מישהו ויילך? אם יגיד ראש ישיבה מי שהולך ללחוץ את ידו של הפאפא.יגידו שהוא מג'נון. אני רוצה לראות כמה אברכים ירוצו לזכות ללחוץ את ידו של הפאפא. אף אחד".

"שליש מהרבנות הראשית שהיו צריכים להיפגש איתו היום", אמר הרב, "החליטו שהם לא באים, בניהם מזרוחניקים (כיפות סרוגות. י;א). לא רוצים, קוראים לו 'אבי אבות הטומאה'. והראשל"צים? יהיו שם".

הרב שנמצא במתיחות ארוכה עם מפלגת ש"ס ועם רבנים המזוהים עמה, תקף בחריפות את הרב הספרדי הראשי, יצחק יוסף, "אם היו פונים ליצחק יוסף לפני, כשהוא לא היה רב והיו אומרים לו הפאפא הגיע לארץ, אתה רוצה נסדר לך פגישה, אתה תלחץ לו את היד? היה יורק".

"ועכשיו מה קרה? זה בזכות הגלימה. עכשיו בזכות הגלימה צריך ללכת. אם לא, יפטרו אותו. מה זה אתה עושה ביזיונות. אתה נציג הדת של מדינת ישראל. מה התפקיד שלך? טקסים. עם גויים, זמרות. בשביל מה אתה רב? בשביל להכשיר את השרץ".

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף פגשו את האפיפיור באירוע קבלת פנים שהתקיים בהיכל שלמה בירושלים. בעבר, כשהאפיפיור ביקש לפגוש את הרבנים, פסק המנהיג החרדי המנוח הרב יוסף שלום אלישיב שיקבלו אותו, מחשש לאנטישמיות. "אם הוא ייפגע?, הסביר, ?עלולים חלילה להיפגע יהודים המתגוררים בין רבבות הנוצרים הכפופים לו?.

לעומת זאת, בינואר 1964, הפעם הראשונה שבה דרכה כף רגלו של אפיפיור על אדמת ישראל, בחר הרב הספרדי הראשי יצחק נסים להיעדר מקבלת הפנים לפאולוס השישי בביקורו ועורר בארץ פולמוס בדבר מעמדה של הרבנות הראשית לישראל. הרב התעקש ואמר כי לא יגיע אם האפיפיור לא יבוא לבקר אותו גם, כדי שהיהדות לא תהיה נחותה מול הנצרות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully