וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן הכוח של הרב המסוכסך עם צמרת ש"ס

27.5.2014 / 18:00

אנשי הרב עמאר פעלו רבות כדי לספק רשימה מכובדת של משתתפים בחתונת נכדו. הם ידעו שזה יהיה עבורם מבחן בעיני מי שמנסה לנבא את עתידה של ש"ס. התוצאה סיפקה עבורם חגיגה נפלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלי ישי, רובי ריבלין והרב עמאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

החתונה שהתקיימה אמש (ראשון) באולמי "נוף ירושלים" בירושלים לא הייתה רק השמחה הגדולה בחייו של החתן אוריאל עמאר, אלא גם מפגן כוח ועוצמה של סביו, הרב שלמה עמאר, הרב הספרדי הראשי לשעבר. ואם לא די בכך, גם גרמה לא מעט כאבי ראש ליו"ר ש"ס אריה דרעי.

חצי שנה אחרי פטירתו של הרב עובדיה יוסף, ובש"ס מתקשים להתאושש. החודשים שעברו מאז האובדן הקשה, מסמלים בעיקר את המאבקים הפנימיים של המפלגה שהולכים וצוברים תאוצה. לפני חודש וחצי מינה דרעי את הרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, לתפקיד נשיא מועצת החכמים, ובעצם הכריז עליו כיורשו של הרב עובדיה.

בנסיבות אלו, עלה מחדש קרנו של הרב עמאר. האחרון היה חביבו של הרב עובדיה יוסף אך שבועות ספורים קודם פטירתו של מרן, נוצר משבר ביחסים בין השניים. הרב עמאר העמיד מול הרב יצחק יוסף, חמיו ובנו של הרב עובדיה, מועמד משלו לתפקיד הרב הראשי, הרב ציון בוארון. דרעי ואנשיו ראו בכך הזדמנות לנתק ממנו מגע ודחקו אותו בביזיונות מההנהגה הרוחנית של ש"ס.

הפופולריות של הרב עמאר לא נפגעה. להפך- הוא רק צבר כוח רוחני וכוח פוליטי. ההוכחה הגדולה ניתנה אמש. בחתונה לנכדו של עמאר, השתתפו רבנים וראשי ישיבות לצד חברי כנסת, אישי ציבור ואנשי עסקים מהארץ ומהעולם. תשעה מתוך אחד עשר חברי הכנסת של ש"ס הופיעו שם בזה אחר זה. שניים נעדרו. אתם בטח תוהים מי הם? אריה דרעי ואריאל אטיאס. שניהם, אגב, לדברי מקורבים לרב עמאר, לא הוזמנו לחתונה.

מי שעיין ברשימת המזומנים והמשתתפים בחתונה אמש, היה יכול ללמוד רבות על המפה הפוליטית בש"ס. כך לדוגמה, היו"ר לשעבר ח"כ אלי ישי שנמצא בנתק עם דרעי הפך לאחד מכוכבי הערב והוכיח כי הציר שלו עם הרב עמאר הולך ומתחזק מול זה של הרב שלום כהן ואריה דרעי שנחלש.

עוד דוגמה? הדיין בוארון שלכאורה מועמדתו לתפקיד הרב הראשי בבחירות האחרונות הובילה לנתק בין עמאר לצמרת ש"ס, לא הוזמן לחגיגה הגדולה. הסיבה? בוארון חצה לאחרונה את הקווים, התיידד והשלים עם דרעי. המהלך היה של אנשי דרעי ששמו למטרה לבודד את הרב עמאר.

אפרופו רשימת מוזמנים, שלושת הרבנים הבכירים יצחק יוסף, שלום כהן וראובן אלבז הוזמנו לחגיגה על אף היותם מקורבים לדרעי. הסיבה, ככל הנראה, בגלל קרבה משפחתית או ידידותם האישית עם הרב עמאר. שלושתם לא השתתפו בחתונה. בסביבת הרב עמאר אמרו כי הגעתם של הרבנים לאירוע לוותה באיומים מצד גורמים המזוהים עם ש"ס. לטענתם, אחד מהרבנים העיד כי הוא ביטל את שיעורו כדי שיוכל להשתתף בחתונה, אך בשל האיומים ביטל ברגע האחרון את הגעתו.

אנשי עמאר פעלו לאחרונה רבות כדי לספק רשימה מכובדת של משתתפים בחתונה. הם ידעו שזה יהיה עבורם סוג של מבחן בעיני העיתונאים והציבור שמנסים לנבא את עתידה של ש"ס. התוצאה סיפקה עבורם חגיגה נפלאה. הם הוכיחו שהמפץ הגדול עליו כולם מדברים בחודשים האחרונים הוא מציאותי יותר מתמיד. פרישה של שני שליש מהמפלגה עם השם ש"ס בדרך להקמת מפלגה חדשה והקמת מועצת חכמים אלטרנטיבית. החגיגה הזו עד כה מדברת בעד עצמה. המקורבים לעמאר מעדיפים שהחגיגה הזו במתכונתה הנוכחית תימשך. וממשיכים לאמץ את מדיניותו של הרב: בריחה ממיקרופונים ומצלמות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully