וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף הרב מרדכי פירון הלך לעולמו

28.5.2014 / 10:57

הבוקר הלך לעולמו הרב מרדכי פירון מי שהיה הרב הראשי הצבאי ונודע גם כמי שסייע בהתרת נשים עגונות במלחמת יום הכיפורים. הלווייתו תתקיים ב-14:30 בהר המנוחות

הרב מרדכי פירון. באדיבות המשפחה
הרב מרדכי פירון/באדיבות המשפחה

בירושלים הלך לעולמו הבוקר (רביעי) הרב הצבאי הראשי לשעבר, האלוף הרב מרדכי פירון והוא בן 93. הרב פירון כיהן גם כרבה הראשי של ציריך וכיו"ר מרכז ספיר לתרבות ולחינוך יהודי ונודע גם כמי שסייע רבות, לרב עובדיה יוסף בהתרת נשים עגונות רבות ששכלו את בעליהן במלחמת יום הכיפורים. הלווייתו תתקיים ב-14:30 בהר המנוחות.

פירון נולד ב- 1921 בווינה שבאוסטריה. היה בן יחיד להוריו יעקב ואירנה פיסק. הוא למד בתיכון באוסטריה, ועם השתלטות הנאצים על מקום מגוריו, הצליחו הוריו לצרף אותו לקבוצת עליית הנוער שהפליגה לישראל ב- 1938. מאז ההפלגה, הוא לא זכה מעולם לראות עוד את הוריו ובני משפחתו.

בנערותו למד בבית הספר החקלאי "מקווה ישראל,, בישיבות "כפר הרוא"ה", לומז'ה בפתח תקווה ו"מרכז הרב" בירושלים. במהלך הלימודים, הוסמך פירון לרבנות. ב- 1946 הוא נשא לאשה את אהובה שהלכה לעולמה, נולדו להם שלושה ילדים. מאוחר יותר למד באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת לונדון, התגייס לשורות "ההגנה", השתתף במלחמת העצמאות ונפצע בה. עם כינון צה"ל עבר לכהן כרב הצבאי לגדודי הנוער ומשם עבר לשרת במטה הרבנות הצבאית הראשית בתפקיד ראש ענף הווי דת ברבנות הצבאית.

בשנת 1971 הוענקה לו דרגת אלוף משנה והוא מונה לסגנו של הרב הצבאי הראשי, הרב שלמה גורן זצ"ל. עם פרישתו של הרב גורן מצה"ל, מונה הרב פירון לרב הצבאי הראשי השני לצה"ל והועלה לדרגת תת-אלוף.

הרב פירון הועלה לדרגת אלוף בשנת 1974, כיהן כשש שנים כרב הראשי לצה"ל והיה ממייסדי המכללה לביטחון לאומי. הוא כיהן כיועץ לענייני התפוצות של שר החוץ שמעון פרס וכיהן כרבה הראשי של ציריך במשך 12 שנים. עם שובו לישראל נתמנה ליו"ר "מרכז ספיר לתרבות ולחינוך יהודי" בעיר העתיקה בירושלים. הוא חיבר 6 ספרים בנושאי הלכה, פילוסופיה והיסטוריה יהודית וכן מאמרים מדעיים ותורניים שזכו לתפוצה רבה בארץ ובעולם. לפני כשנה עוטר הרב פירון באות 'יקיר ירושלים', והיום, יום ירושלים, הלך לעולמו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully