וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטורי קרתא: "נתלוש תמונות תועבה מאוטובוסים בבירה"

29.5.2014 / 17:15

על רקע ההסכם שלפיו תפצה המדינה את אגד על כל השחתה של מודעות, יוזם הפלג החרדי הקיצוני סיורים בירושלים במטרה לתלוש כרזות עם נשים מאוטובוסים. "המדינה לא תעמוד בנזק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוטובוס עם תמונות של נשים בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפלג החרדי-קיצוני "נטורי קרתא" יוזם פגיעה מאורגנת ב"תמונות תועבה" על אוטובוסים של חברת אגד בירושלים. היוזמה נולדה בעקבות הסכם שנחתם לאחרונה, לפיו המדינה תפצה את אגד על כל נזק שייגרם לה כתוצאה מפרסום מודעות עם נשים על האוטובוסים. זאת, לאחר שהחברה טענה כי פרסום המודעות גורם לה נזק מאחר וקיצונים משחיתים את האוטובוסים.

לפי התוכנית, חברי הפלג מתכננים לצאת בימים הקרובים בשעות הערב בקבוצות מרוכזות של כחמישה בני אדם, על מנת לתלוש ולקרוע מודעות פרסום עם נשים. במסגרת הפעולות יתמקדו חברי הפלג באוטובוסים העוברים ברחובות שטראוס ויחזקאל, הסמוכים לשכונת מאה שערים בירושלים.

גורם בפלג הסביר כי אותן מודעות גורמות נזק רוחני לילדים ומבוגרים שצופים בהן, וצריך לתלוש אותן בכל מחיר. הוא התייחס לאפשרות שהמשטרה תעצור אותם מלהסיר את המודעות, "זה יגרור תוצאה קשה יותר", אמר. "יותר אנשים ייצאו כדי לעזור לנו. אם נבחין שהפרסום על האוטובוסים גובר, נוריד כל פרסומות קיימת גם אם זה יהיה תמונתו של הרב עובדיה יוסף. זאת, כדי שהנזק יהיה ברמה שהמדינה לא תוכל לעמוד בו". פלג "נטורי קרתא", המונה משפחות בודדות בירושלים ובבית שמש, מתנגד לקיומה של מדינת ישראל ולציונות, ומייחל לשלטון זר בארץ.

עוד בנושא:
משרד התחבורה: תאסר הדרת נשים מפרסום באוטובוסים
בג”ץ ביטל הבטחת ההכנסה לאברכים: ”הכרזת מלחמה”
אהרונוביץ': ”לא מכיר תקיפות חרדים במדים”

כמה מחברי היוזמה קיימו השבוע התייעצות פנימית כיצד לפעול נגד פרסום מודעות עם נשים על אוטובוסים. אחד הנוכחים בישיבה סיפר כי הועלתה האפשרות לדחות את המאבק לשיאו של הקיץ בעוד כחודש ימים, אז הפעילות שתידרש תהיה גדולה יותר, ותגרור סיקור תקשורתי נרחב. אפשרות זו נדחתה בסופו של דבר.

בעלון "משמרת היהדות" היוצא לאור מידי שבוע על ידי חברי "נטורי קרתא", נכתב בהרחבה על התוכנית: "עשו הסכם עם שונאי הדת חברת 'אגד' המרושעת לתלות תמונות תועבות, ועל כך עלינו להתחזק במלחמה כנגד הציונים ובפרט נגד זרועם אגד, להוריד את התמונות התועבות, ולשבר ולחבל ולהזיק בכל מיני חיבול את המאשינען (אוטובוסים - י"א) שלהם, עד שלא יישאר זכר לכל זה". בעמוד אחר נכתב: "שלומי אמוני ישראל יצאו ברחובות העיר לתלוש ולקרוע תמונות התועבה".

ההסכם עם אגד נחתם בגלל עתירה שהוגשה בשנת 2012 נגד אגד וחברת הפרסום 'כנען', שסירבו לפרסם תמונות של נשים על אוטובוסים. כך למשל, כרזת בחירות של סגנית ראש עיריית ירושלים רחל עזריה עם תמונתה נאסרה לפרסום. עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים ויו"ר "ירושלמים", אמרה השבוע על יוזמת "נטורתי קרתא": "כמו שהמילה מאשענין לא רלוונטית לאף אחד בירושלים, כך גם הניסיון שלהם למנוע מתמונות נשים להיות על האוטובוסים בירושלים. זו תגובה של קבוצה קטנה וקיצונית שמתמודדת עם מציאות חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully