וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשרוף את הכנסת: הפאזל של ילדי מאה שערים

2.6.2014 / 8:00

באירוע שהתקיים בשכונת מאה שערים חילקו לילדי השכונה משחק פאזל שיוצר תמונה של משכן הכנסת עולה באש. "צריך לחנך אותם שאנחנו נגד המדינה ויום אחד היא תתבטל"

פזל סאטמר. באדיבות המצולמים
פזל סאטמר/באדיבות המצולמים

הלהיט החדש במאה שערים: משחק פאזל שיוצר תמונה של ילדים רוקדים עם הוריהם לצדו של משכן הכנסת כשהוא עולה באש הפך בימים האחרונים למשחק הכי חם בקרב ילדי שכונת מאה שערים.

הפאזל מורכב מ-50 חלקים שיוצרים תמונה של קבוצת ילדים רוקדים עם הוריהם לצלילי שירים אנטי ציוניים כשהם רוקדים, שמחים וצוהלים על שריפתו של משכן הכנסת בירושלים.

על חבילת המשחק מופיעים ציטוטים של רבנים מסאטמר ופלגים נוספים נגד הציונות. המשחק חולק חינם ל-1000 ילדים שהשתתפו באירוע שהתקיים בשכונה בל"ג בעומר האחרון ומי שאחראי למימון הפרויקט הם גורמים אנטי ציוניים מארצות הברית.

"התגובות שקיבלנו מההורים והילדים היו טובות", סיפר ישראל מאיר הירש, אחד מראשי הפלג החרדי קיצוני 'נטורי קרתא', "הם היו מאד מרוצים". לדברי הירש, המטרה בחלוקת הפאזל הייתה "להכניס למוחם של הילדים את השנאה נגד הציונים כבר מגיל קטן. לחנך אותם שהציונות היא לא דבר שיש לה קשר לעם ישראל. החינוך הזה צריך להיעשות כבר מגיל קטן".

יואליש קרויס, אב ל-13 ילדים ודמות ידועה בשכונה דווקא מרוצה מכך שילדיו קיבלו את הפאזל, "צריך לחנך אותם שאנחנו נגד המדינה ויום אחד היא תתבטל", אמר ודחה את הטענה כי מדובר בהסתת הילדים לשריפת הכנסת בפועל, "אף אחד לא יעשה את זה. כל ילד גדל ומבין שהציונות היא אסון וכל מה שיש לנו לעשות זה רק להתפלל, להתבדל מהציונים ולא לקחת מהם כסף. אין דרך אחרת להילחם בזה".

ברחוב החרדי מדגישים כי הוגי המשחק הם חלק מ"קבוצה בדלנית וקיצונית שגם אינה משתתפת בבחירות לכנסת ואין בינה לבין הציבור החרדי דבר". יצחק נחשוני, עורך העיתון החרדי "מרכז העניינים" אמר כי "כשהם מפתחים את תסמונת ה'פירומן' שהם לוקים בה ומעלים בעיני רוחם את הכנסת באש, כאילו הייתה "צפרדע" לאיסוף אשפה באחת מההפגנות, הם מדמיינים שגם חברי הכנסת החרדים ולא רק החילונים, מתכלים בה".

לדברי נחשוני, "זו קבוצה שמשחקת באש לא רק באמצעות פאזל אלא עושה הכל כדי לשרוף את שאריות הגשר והמרקם שעוד נותרו בין האוכלוסייה הכללית לחרדית בישראל ועל כולנו לעשות הכל כדי שלא יצליחו בפעולות הפרובוקטיביות שלהם".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully