וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לומדים תורה בליל חג השבועות?

ערוץ מאיר

2.6.2014 / 16:51

נשים וגברים, ילדים וזקנים, דתיים וחילונים, ישבו הלילה וילמדו תורה ב"תיקון שבועות". מדוע דווקא בחג הזה השתרש המנהג ללמוד כל הלילה תורה? הרב חגי לונדין מסביר

צילום מסך

מה הרעיון שעומד מאחורי המנהג ללמוד תורה במשך כל הלילה בליל חג השבועות? הרב חגי לונדין מסביר שהסיבה הפשוטה ללימוד היא התכוננות למעמד קבלת התורה שהתקיים בבוקר. אבל יש גם סיבה עמוקה יותר. ללמוד תורה בלילה זה לא קל.

בנוסף, מבחינה כמותית, השעות שאנחנו "מבזבזים" בהכנה ללימוד הלילי ובשינה ביום שאחריו, לא שוות לכאורה את ההשקעה שבלימוד הזה, אלא שיש פה גם אמירה עקרונית. מה שחשוב בלימוד תורה זו לא הכמות אלא האיכות. כאשר אדם מתגבר על עצמו ולומד תורה בזמן לא נוח כמו הלילה, זה מה שקונה בו את התורה. יש ביטוי של חכמים שאומר: "כל הלומד תורה בלילה, חוט של חסד משוך עליו ביום". מי שמוכן לעבוד על עצמו, ללכת ולהתעלות, וללמוד תורה גם בזמן האפילה, בזמן החושך, הוא גם יראה את אור היום.

לפינות נוספות של הרב אורן אלעד

ישיבה שבה למד יונתן סנלדר בית יחיאל , מרץ 2012. עומר מירון
ישיבה שבה למד יונתן סנלדר בית יחיאל , מרץ 2012/עומר מירון

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully