וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נגד פירון:"כופה אג'נדה, לא דמוקרטי"

11.6.2014 / 14:27

הורים לילדים במערכת החינוך הדתי יוצאים נגד שיתוף הפעולה של משרד החינוך והקרן לידידות בקייטנות הקיץ. ?חשש מהשפעה לא רצויה על התכנים החינוכיים המועברים בתכנית?

פירון הודיע על רפורמת הבגרות: "תהליך ארוך טווח". דניאל בוק
פירון הודיע על רפורמת הבגרות: "תהליך ארוך טווח"/דניאל בוק

הורים לילדים במערכת החינוך הדתי, פנו השבוע לשר החינוך, שי פירון בבקשה לבדוק מחדש את פעילות הקיץ המתוכננת בשיתוף עם "הקרן לידידות". לטענתם, מדובר בהטעיה וניסיון להשפיע בקידום ערכים זרים באמצעות מערכת החינוך הציבורי.

בחוזר משרד החינוך נטען כי מטרת התכנית הינה לתת מענה חינוכי איכותי לצרכיהם השונים של הלומדים, לטיפוח תרבות הפנאי לצמצם פערים ולחזק מקומו של המוסד החינוכי בקהילה. ההורים, חברי פורום "ידיד נפש-פורום הורים ומחנכים" ארגנו עצומה שזכתה ל-3,000 חתימות נגד ההתקשרות עם הקרן ובה טענו כי "תכני הקרן לידידות אינם לגיטימיים בחינוך הציבורי".

במכתב פניה לפירון שנחתם בידי עורך הדין רנאטו יאראק, ממשרד מ' פירון ושות', נכתב כי קיים ?חשש מוצדק מהשפעה לא רצויה של גורם אידיאולוגי מסוג הקרן ועל התכנים החינוכיים המועברים בתכנית?. עוד נטען כי ההתקשרות בין משרד החינוך והקרן לידידות נעשתה באופן לא חוקי: "מרשיי חרדים מאד משיתופו של גורם כזה בתכניות משרד החינוך, שכן לא ידוע להם על כל מרכז או תחרות או פרסום מסוג אחר כלשהו, שאפשר לגורמים אחרים להציע גם הם להיות ספונסרים של התכנית ולהשיג בדרך זו פרסום והשפעה.

"מרשיי טוענים כי התקשרות המשרד עם הקרן שלא באמצעות מכרז פומבי או תחרות פתוחה, שהיו נותנים הזדמנות שוויונית והוגנת גם לגורמים אחרים לקבל מעמד דומה אינה מתיישבת עם הדין ועם כללי מינהל תקין והם שוקלים לעתור בעניין זה לבית המשפט הגבוה לצדק אם לא תבוטל השתתפות הקרן או לחילופין תינתן לארגון "מרימים את הדגל" הזדמנות הוגנת להשתתף במכרז כזה".

עוד חוששים ההורים כי פרטי התלמידים יועברו לקרן לידידות, כפי שלטענתם נעשה במקומות אחרים בהם הייתה מעורבת, ויעשה בהם שימוש. "צריך להיות דיון ציבורי לגבי הפרטה של מערכת החינוך, ולגבי הכנסת תכנים של גורמים בעלי אג'נדה" אומר שלומי הכהן, אב לילד במערכת החינוך וחבר הפורום. "כל שת"פ יכול להיות לגיטימי, בתנאי שהוא נעשה בשקיפות, בפתיחות ובשיתוף הציבור בהחלטה. האופן בו אנו משרד החינוך כופה עלינו אג'נדה מסוימת, הוא לא דמוקרטי ולא לגיטימי".

הפעילות נגד שיתוף הפעולה של משרד החינוך והקרן לידידות נמשכת כבר זמן רב. הפולמוס סביב הנושא גרר לתוכו גם את בכירי הרבנים בציונות הדתית, בהם הרב שלמה אבינר, הרב דב ליאור והרב צפניה דרורי שעסקו בנושא וקבעו כי אין לקבל כספים מהקרן לידידות. הנאבקים בפעילות של הקרן תרגמו את ההוראה גם לעניין הקייטנות של משרד החינוך.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: הטענות המועלות בכתבה משוללות כל יסוד ומטעות את הציבור לחינם. כפי שהובהר בעבר, אף אחד מהשותפים למימון התוכנית אינו שותף לגיבוש התכנים, ובכלל זה גם הקרן לידידות. כל תכני הלימוד הינם באחריות הרשות המקומית ובפיקוח מנהל החינוך הדתי (חמ"ד) – משרד החינוך.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully