וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השבוע: איך מתחברים לקדושה?

12.6.2014 / 14:00

העם יצא לגלות ותיקן את חטאו אבל בהמשך הוא חזר ושוב חטא בארץ ישראל בזמן בית שני. אז מה עושים? איך לא חוטאים בארץ ישראל? הרב דוד מנחם מסביר

ערוץ מאיר

פרשת שלח לך, מגוללת את סיפור המרגלים שנשלחו מהמדבר לארץ וחזרו עם אזהרה לעם, שלא כדאי להגיע לשם. הרב דוד מנחם מסביר שהמרגלים פחדו, ובצדק, מהכניסה לארץ. הם טענו: "ארץ אוכלת יושביה היא". הארץ הזאת הזאת אוכלת את הרוחניות של יושביה. הארציות נוגסת בכל פה מהרוחניות. ובאמת, אנחנו יודעים שעם ישראל נכנס לארץ ישראל וחטא בעבודה זרה. העם יצא לגלות ותיקן את חטאו אבל בהמשך הוא חזר ושוב חטא בארץ ישראל בזמן בית שני. אז מה עושים? איך לא חוטאים בארץ ישראל?

הקב"ה מלמד אותנו בפרשת השבוע איך מרימים את הארציות לקדושה. הקדושה לא יכולה להתבצע רק על ידי רוחניות. היא חייבת את החיבור הגשמי ולכן הקב"ה מצווה אותנו בפרשה להקריב קורבנות מיד עם כניסתנו לארץ כי בקורבן אנחנו מרימים את הדברים הכי גשמיים לה'. גם מהלחם הגשמי שאנחנו אוכלים, אנחנו מצווים להרים תרומה לה', וזה הרעיון של מצוות הפרשת חלה שגם היא מופיעה בפרשה. בסוף הפרשה מופיעה מצוות ציצית, וגם היא מעבירה את אותו המסר. האדם לובש בגד ובכך הוא מכסה על מערומיו הגשמיים. הבגד הזה צריך להיות מחובר לקדושה ולכן בקצוות שלו מטילים ציציות. בציצית יש תכלת שמזכירה את השמיים, הרקיע וכסא הכבוד. בסופו של דבר, הבגד מזכיר לנו את הקב"ה, וכך, גם באמצעותו אנחנו נתפסים אל הקדושה הנצחית.

לעוד פינות של הרב דוד מנחם


אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully