וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שטיינמן: "למה נוסעים בטרמפים במקום סכנה?"

14.6.2014 / 23:09

מנהיג הציבור החרדי ליטאי הגיב לחטיפת הנערים: "אסור לנסוע בטרמפים זו סכנת נפשות". תפילות רבות התקיימו במהלך השבת לשלומם וחזרתם של החטופים. הלילה תפילת המונים בכותל

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

"למה נוסעים בטרמפים במקום סכנה? אסור לנסוע בטרמפים, לא יודעים עם מי נופלים, זו סכנת נפשות", כך הגיב הערב (שבת) מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב אהרון לייב שטיינמן, מיד לאחר שעודכן בפרטי חטיפת שלושת הנערים שנחטפו מגוש עציון בליל שישי האחרון - גלעד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח.

אמו של אחד הנערים הנעדרים הגיעה ביום שישי לביתו של הרב חיים קנייבסקי, אחד ממנהיגי הציבור החרדי ליטאי, וביקשה שיתפלל עבור בנה ושיברכו שישוב הביתה בשלום. לפי מקורבי הרב, היא "פרצה בבכיות נוראיות והרב ברך את בנה וביקש להרבות בתפילות?. האדמו"ר מויז'ניץ, רבי מנחם מנדל הגר ביקש בערב שבת מחסידיו להתפלל לשלומם של הנערים, "יימח שמם וזכרם של אותם רשעים העומדים עלינו לכלותינו, עד מתי?", אמר האדמו"ר על החוטפים, "לבחורים האלו יש אבא ואמא. איך הם מרגישים כעת? כמה סבל זה להורים? הגיע הזמן שמשיח יבוא ויגאל אותנו מכל צרותינו".

בכל רחבי הארץ, התקיימו השבת תפילות ונאמרו פרקי תהילים לשלומם וחזרתם של שלושת החטופים. הלילה צפויים המונים להתכנס ברחבת הכותל המערבי לתפילה מרכזית לשובם של החטופים. את התפילה יזמו הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) ובעצרת צפויים להשתתף הרב הראשי הרב דוד לאו, רבנים, אישי ציבור והמוני בית ישראל. "בשעה כזאת, לבית ישראל כולו יש משימה אחת – לתת גיבוי לצה"ל ולכוחות הביטחון, כדי שמקבלי ההחלטות והלוחמים בחזית יוכלו להעז ולעמוד בעצמה הנדרשת מול ארגוני הטרור", אמר ח"כ שטבון והוסיף: "תפילה, היא חלק משמעותי מהגיבוי הזה".

הרב הראשי, דוד לאו קרא בערב שבת לציבור לבקש בתפילה לשלום הנעדרים ולשלום חיילי צה"ל ולהוסיף את פרק קכ"א בתהלים לשלומם וביטחונם. הוא גם התיר לציבור כי כל מי שיש לו מידע על הנעדרים, עליו להעבירו למשטרה ולכוחות הביטחון – גם בשבת.

גם משפחות הנעדרים ביקשו מהציבור להתפלל לשלומם ולחזרתם הביתה, "גם מי שלא רגיל בתפילה, להתפלל להצלחת הצבא ולהצלת הנעדרים. אנו מבקשים מכל עם ישראל להתפלל עבור שלושת הנעדרים שיחזרו לביתם ולחיק משפחותיהם בריאים ושלמים, אמן".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully