וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של אייל מדברים: "מכירים את חוסנו הנפשי"

וואלה! יהדות

15.6.2014 / 17:04

בישיבה התיכונית בה למד עד לפני שנה אייל יפרח, קיימו חבריו ללימודים תפילה ושיחות על אמונה עם אנשי הצוות. ראש הישיבה: "כרגע, אנחנו עוסקים בשאלות ולא בתשובות"

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"משפחת יפרח היקרה. אנחנו רוצים לחזק את ידכם בימים לא פשוטים אלה. מההיכרות הארוכה עם אייל, אנחנו מכירים את חוסנו הנפשי ואת יכולת ההתמודדות שלו. ובטוחים שישוב אלינו במהרה. כאבכם הוא כאבנו ובעזרת השם נתמודד בגבורה בניסיון הגדול הזה. בברכת "ושבו בנים לגבולם". מחזור טז'".

זה המכתב שששלחו להוריו של אייל יפרח, חבריו לישיבה התיכונית "דרכי נועם" בפתח תקווה. יפרח שסיים את לימודי הישיבה התיכונית בשנה שעברה, למד מכיתה א' ועד יא' במוסדות נועם ובכיתה יב' התנדב במסגרת של"ף (שמיניסטים לעיירות פיתוח) בבת ים.

הרב משה מן, ראש הישיבה מתאר את יפרח כ"תותח על מכל בחינות", הרב מספר כי "אייל הוא בחור שמחייך כל הזמן, בחור משכמו ומעלה, גם מבחינה ערכית וגם מבחינה לימודית. בחור חי ומלא אנרגיה". הרב מספר כאשר קיבלו את הידיעה על החטיפה ביום שישי, יצרה הנהלת הישיבה קשר עם המחזור ושאלה לשלומם ודיברו עם החברים של יפרח על התחושות הקשות. "במוצאי שבת, אחרי שבת לא קלה, התקשרנו שוב לחברים של אייל ושאלנו אם הם רוצים אולי להגיע לישיבה". הרב מספר שההיענות הייתה רבה וכמעט כל חבריו למחזור הגיעו. "כל תלמידי הישיבה כולל השכבה של אייל הגיעו לבית המדרש, אמרנו תהילים והתפללנו. אחר כך כולם התפזרו לכיתות ואנחנו נשארנו עם השכבה של אייל, התפצלנו לשלושה מעגלים ודיברנו על התחושות של כולם. החבר'ה שאלו שאלות אמוניות כמו 'איך דבר כזה קורה?' אנחנו פחות עסקנו בתשובות אלא יותר בשאלות ורגשות של התלמידים" הרב מן מוסיף כי "אנחנו מקווים לראות את אייל בקרוב איתנו בעזרת השם".

חברים של אייל יפרח. חי-אל גרינוולד, מערכת וואלה! NEWS
חבריו של אייל יפרח מהישיבה התיכונית "דרכי נועם"/מערכת וואלה! NEWS, חי-אל גרינוולד

בשנה האחרונה למד יפרח במכינה הקדם צבאית בעלי ולפני חודש וחצי עבר לישיבת "שבי חברון". הישיבה שהוקמה לפני 35 שנה בחברון מונה בסביבות 300 תלמידים. אחוז הקצינים בישיבה הוא מהגבוהים שבישיבות הציוניות, בין בוגריו נמנים יוצאי יחידות מובחרות כגון סיירת מטכ"ל והשייטת, כאשר חלקם חוזרים לישיבה גם לאחר השירות הצבאי בכדי להמשיך ללמוד.

גלעד מתאנה מנכ"ל הישיבה, מספר על תחושות קשות שעוברות על התלמידים ועל אנשי הצוות. "ראש הישיבה ביקר ביום שישי אצל המשפחה. אנחנו מדברים על הכאב של המשפחה, חושבים עליהם הרבה ומתפללים שאייל יחזור." מתנא מספר כי יפרח הגיע לפני חודש וחצי לישיבה ומהר מאוד התברג בה: "הוא בחור טוב, שקדן. בחור עם הרבה נוכחות, איך שהוא הגיע לישיבה הוא ישב בשורה הראשונה בבית המדרש כדי להיות קרוב למעבירי השיעור". מספר מתנא ומוסיף כי "לצערנו יש פה מציאות קשה. מציאות של טרור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החטופים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישיבת "מקור חיים", בה לומדים נפתלי פרנקל וגיל-עד שער, היא ישיבה תיכונית בנשיאותו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ. בראשות הישיבה עומד הרב דוב זינגר. הישיבה שנוסדה בירושלים ב-1985מונה כ-300 תלמידים והיא נחשבת לאחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית. בשנת 1998 עברה לכפר עציון, שם נמצאת עד היום.

בישיבת "מקור חיים" בהם לומדים נפתלי פרנקל וגיל-עד שער, ביקשו מהתלמידים ומאנשי הצוות לא לדבר עם התקשורת, אך מדברים שכתב נשיא הישיבה הרב עדין שטיינזלץ, ניתן להבין ולו במעט על התחושות הקשות שמלוות את התלמידים ואנשי הצוות:

"חטיפתם של תלמידינו היא מאורע מזעזע, מכאיב ומפחיד". כותב הרב שטיינזלץ, "אנחנו מתעוררים למאורע, שמשאיר אותנו במצוקה הגדולה שאין לנו מה לעשות כדי לפתור אותה ... אנחנו, המשפחות, החברים והמורים של החטופים הללו, עומדים בשפלות ידיים. ... היינו שמחים אם היה בידינו משהו ממשי לעשותו. וכעת כל שנשאר בידינו הוא לפנות אל אבינו שבשמים ולהתחנן אליו ... מכל מקום, הוא להוסיף ולעלות בקודש, להוסיף וללמוד תורה, ואם אפשר – שכל אחד יוסיף משהו קטן מסוים שיהיה מתוך כוונה שהוא תוספת מיוחדת לשמם ולשלומם של הנעדרים ... ובוודאי צריך להוסיף באמירת תהילים ובמיוחד שני מזמורים שנראים לי שייכים ונוגעים לעניין הזה: מזמור קמ"ב ומזמור קמ"ג, שגם כפשוטם עוסקים בנושא זה. יהי רצון שבזכותם ובזכות ייסוריהם, ועם תפילותינו ומעשינו, נזכה לראות בקרוב בשובם אלינו, אם ירצה השם, בריאים ושלמים."

הערב ב-19:00 תתקיים עצרת תפילה ברחבת הכותל המערבי במעמד הרבנים הראשיים ואנשי ציבור. מארגני העצרת מדגישים כי העצרת משותפת לכל העם, חילונים, דתיים וחרדים. "כל מי שיכול להגיע ולההתפלל לשלומם של הנערים, מוזמן", אומרים מארגני העצרת ומדגישים כי "בשעה כזאת כולם מאוחדים ואין מחלוקות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתף גדי דויטש

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully