וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר להמשיך הלאה? על פי רבי נחמן

16.6.2014 / 9:42

ברגעים של קושי וכאב כשהייאוש מחלחל אל תוך המחשבות, צריכים לדעת איך ניתן להמשיך הלאה. הרב שוקי פרידמן מסביר ליצחק מאיר איך ניתן להמישך על פי תורתו של רבי נחמן מברסלב

ערוץ מאיר

חג שבועות כבר מאחורינו, את התורה כבר קיבלנו ויצחק מאיר שואל את הרב שוקי פרידמן איך ממשיכים הלאה. מה אומר ר' נחמן מברסלב על התקופה הזאת?. הרב פרידמן מספר את הסיפור של ר' נחמן על בן המלך ובן השפחה שהתחלפו ביניהם. בן המלך גדל כבן שפחה ובן השפחה גדל כבן מלך ואף אחד מהם לא הרגיש נוח במקומו. בהתחלה אף אחד לא ידע את סוד החילופין בין השניים אבל אט אט הדבר עבר מפה לאוזן. כשהמלך נפטר, מי שנחשב לבנו קיבל את המלוכה, ונאלץ להתמודד עם השמועה שהוא בעצם בן שפחה.

הפחד שלו גרם לו לרדת לחייו של בן המלך האמיתי ולבקש להורגו. בן המלך האמיתי נאלץ לגלות ממקומו על לא עוול בכפיו, אך בסופו של דבר, בעקבות חלומות, השניים נפגשו והחילוף ביניהם נעשה. אמנם כל אחד מהשניים בחר איך להגיב לנסיבות בהן התגלגלו חייו אבל אלוקים לא נתן להם להישאר בבחירה שלהם, חדר למוחם ולחלומותיהם, עורר בהם הרהורי תשובה ודחף אותם לפעול בעל כורחם. הרב פרידמן טוען שאצל כל אדם צצים הרהורי תשובה שלא מדעתו ובעל כורחו ועיקר הבחירה שלנו היא איך נגיב לקריאה הזאת של אלוקים אלינו. במתן תורה יצאה בת קול לעולם והכריזה: "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה". בת הקול הזאת מהדהדת בכל יום. כל הרהור תשובה של האדם נוצר מבת הקול הזאת, והשאלה היא איך אנחנו מגיבים לכך.

לסדרה "בא בזמן"

אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully