וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמ"ל תורה: היוזמה של חברי החטופים

16.6.2014 / 12:35

חבריו של גיל-עד שעאר התחילו ביוזמה חדשה: 24 שעות של לימוד תורה למען חזרת החטופים. "אמא של גיל-עד אמרה שזה מאד מחזק אותה. אם הוא היה פה, זה מה שהוא היה רוצה שנעשה"

לומדים תורה להצלחת החטופים. ניב אהרונסון
יקי אדמקר וחבריו של גיל-עד/ניב אהרונסון

לומדים ללא הפסקה למען חזרתו של גיל-עד: חבריו של גיל-עד שעאר, אחד משלושת הנערים שנחטפו ביום חמישי בערב ושגורלו מאז לא נודע, יזמו לימוד תורה רצוף בביתו ביישוב טלמון. "זה המקסימום שאפשר לעשות למען חזרתו. אם הוא היה פה, זה מה שהוא היה רוצה שנעשה".

יוזמת הלימוד החלה אתמול בערב. כמה מחבריו של שעאר תהו בינם לבין עצמם כיצד יוכלו לתמוך ולסייע למשפחה בתוך חוסר הוודאות שהם נמצאים בו מאז סוף השבוע וכמובן בסיוע להחזירו הביתה. הם גיבשו יוזמה ללימוד ואמירת תהילים רצוף, שנמשך לאורך היממה האחרונה וצפוי להימשך ללא הפסקה עד לחזרתו של גיל-עד הביתה.

"רצינו לתמוך בבני המשפחה באופן שלא יפריע לה בהתמודדות עם האירוע הקשה", הסביר ברק, תלמיד ישיבת "מקור חיים", הישיבה בה למד גיל-עד, בשיחה לוואלה! יהדות, "הרעיון הזה צבר תאוצה ואט אט רבים מהחברים נרתמו ליוזמה. גיבשנו טבלה שבה מופיעים החברים והשעות שבהן יצטרכו ללמוד".

יוחאי, חבר נוסף אמר כי בת גלים, אמו של גיל-עד הביעה סיפוק מהרעיון, "בת גלים אמרה שזה מאד מחזק אותה שיש תורה כל הזמן בבית. גם אנחנו וגם המשפחה מבינים שמה שיעזור עכשיו לצד החיפושים של צה"ל זה התפילות ולימוד התורה ולכן נרתמנו ליוזמה הזו כדי לסייע עד כמה שאנחנו יכולים".

לדברי השניים, "זה התחיל מאד ספונטני ואט אט צבר תאוצה. גם לגיל-עד היה חשוב מאד לשלב בין חיי החברה והעבודה לחיי הלימוד. הוא רצה ללמוד כל יום דף גמרא וגם בתקופת הבגרויות האחרונה שבה כולם בדרך כלל כולם חוזרים הביתה בסיום המבחנים, הוא רצה תמיד להמשיך לשבת וללמוד תורה. אנחנו בטוחים שאם הוא היה פה, זה מה שהוא היה רוצה".

הרב רמי ברכיהו, רב היישוב אמר היום ביציאתו מבית המשפחה כי "היא מקבלת חיזוקים מכל גווני האוכלוסייה במדינת ישראל, מתעודדת מהתפילות הרבות שמתקיימות בכל רחבי הארץ". לדבריו, "הכאב, החששות והדאגה מלאים בתקווה ובתפילה שהסיפור הזה יסתיים בקרוב". הוא גם תיאר ש"בתוך הבית יש המולה חיובית. מגיעים רבנים, חברי כנסת וחברים שמחזקים את המשפחה ומבקשים להתפלל לחזרת הילדים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully