וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה שמשליכה אדם כזה לכלא צריכה להתבייש

19.6.2014 / 13:00

מדינת ישראל צריכה להתבייש ביום בו היא משליכה לכלא את אחת מדמויות האיכות שצמחו בה. מי שיצר מודל בינלאומי של סיוע לחלש. וכל עוונו נעוץ בכך שניסה עוד יותר לסייע לחלשים

ערב הכרעת הדין: אורי לופוליאנסקי אושפז בהדסה.
אורי לופוליאנסקי

מי שחושב שבסדום היה כאוס, טועה. בסדום היו חוקים מתקדמים. סדום העריצה מצוינות. היא לא נתנה לפרזיטים לחיות על חשבון החברה, זה מחליש את החברה מבפנים. סדום העריצה את "העבודה והמלאכה" ולא היו שם מקבצי נדבות תחת הגשר. הם היוו אבן ריחיים על צווארה של החברה וגרמו להאטה של המשק. המטרה המרכזית של הממשל הסדומי הייתה להכניס למעגל העבודה עוד ועוד אנשים. לא לתת להם חלילה תמיכה. זה עלול לגרום להם להישאר במעגל העוני. אגב, זה היה מודל מוצלח במיוחד. סדום הייתה פנינת טבע בנוף הים-תיכוני הקדום. כשלוט, בן דודו של אברהם אבינו, חיפש גן עדן קטן לגור בו הוא מצא את סדום. מקום ירוק, יפה ופורח. מקום שהכלכלה משגשגת וכולם מצליחים. הייתה רק בעיה קטנה עם ביתו של לוט שפעם ראתה עני רעב ללחם. היא נתנה לו פרוסה. זהו פשע בל ימחה בסדום. משמעותה של הפרוסה הזאת זה עוד ציבור שחי על חשבון משלם המיסים שלמעמד הביניים נמאס לסחוב אותם על גבו.

גם השופט דוד רוזן התפעל מאוד מן השיטה הסדומית. בפסק דין אכזרי ונוקשה הוא שולח לכלא את אחד מדמויות הפאר שצמחו במדינת ישראל בכל שנותיה. כל עוונו נעוץ בכך שהוא קיבל תרומה עבור החולים, הנזקקים והסיעודיים הנתמכים על ידי "יד שרה". מדובר באדם שהשופט עצמו מעיד עליו כי "שלא לתפארת המליצה, ניתן לומר כי הנאשם הקדיש את חייו לעשיית מעשי צדקה וחסד. מדובר בנאשם שלא ביקש ליהנות דווקא ממטעמי החיים, ובוודאי לא להתפנק ולהנעים זמנו בחיים נוחים וראוותניים. השופט גם יודע לספר שהוא "לא נטל כספי שוחד לכיסו". אגב, השופט החמיץ את העיקר: מעבר לאדם שהעדיף את הסיוע לציבור על גבי רווחתו האישית וחי בדירה צנועה בזמן שנכים שהוא לא מכיר ולא יכיר נהנים מציוד רפואי מתקדם. החיסכון שהוא יצר למשלם המיסים מידי שנה עומד על מליארד וארבע מאוד מיליון שח. אומר זאת שוב: "יד שרה" חוסכת למדינה בחיסכון של מיטות אשפוז וסיוע רפואי 1,400,000,000 שקלים מידי שנה. יד שרה גם מעסיקה המון אנשים בעלי מוגבלויות, במקום שהם יפלו על הרווחה ומשלמי המיסים.

המודל של "יד שרה" (שהוא גם אחד משלושת הארגונים הישראלים המוכרים באו"ם לצד זק"א ומד"א) נלמד בערים גדולות ברחבי העולם כמו לוס אנג'לס ואחרות. אורי לופוליאנסקי הוא לא רק גאון חברתי, הוא אחת מדמויות הפאר שעל כל ישראלי להיות גאה בה. לא השופט רוזן. לדידו יש לשלוח את הנ"ל לכלא על כך שהשיג תמיכה ל"יד שרה". תמיכה שמסייעת ברגעים אלו לעוד חולה להישאר ביית במקום להתאשפז. שמעניקה ניידות לעוד נכה. שנותנת תעסוקה ומשכורת לעוד מוגבל. על פי דוקטרינת רוזן, לסייע לחלש זו עבירה פלילית שעונשה כליאה בכלוב אחד עם אחרון העבריינים.

אני יודע שהשופט נימק את עצמו בטיעון משפטי קלוש הטוען כי "גם משלא נטל כספי שוחד לכיסו, כספי השוחד שימשו להעצמתו והגדלת כוחו והשפעתו" אולם מהם כוחו והשפעתו אם לא עשייה ציבורית שגם השופט רוזן אינו יכול להיות עיוור אליה?

אורי לופוליאנסקי חולה מאוד. המדינה תיאלץ להתאים במיוחד את תנאי הכליאה כדי לאפשר לו לשהות מאחורי סורג ובריח. אורי, שכל ימיו דאג לחולי מדינת ישראל, מושלך לכלא על עוונו החמור לסייע לחולים בדיוק כשהוא חולה. מדינה שמשליכה אדם כזה לכלא צריכה להתבייש. יקח שנים כדי לתקן את העוול המוסרי, החינוכי והציבורי העולה מפסק הדין הזה שנים. ידיד אמר לי שמן הראוי יהיה להפסיק את פעילותה של יד שרה בזמן שאורי בכלא. אני מסכים איתו שלפחות חלק משופטינו ראוי שיתנזרו מקבלת טובת הנאה מ"ארגון הפשע" יד שרה.

ולתפארת מדינת סדום.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully