וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה או פיצוץ? הקרב על תפקיד מנכ"ל הרבנות

19.6.2014 / 19:02

הצעת פשרה: מינוי יועץ של בן דהן לתפקיד. הרבנים הראשיים הסכימו, בן דהן לא הגיב. ביום א' צפויה הממשלה לאשר הרכב ועדת האיתור והחשש שהתלבטות בן דהן תוביל להחרפת העימות עם הרבנים

מהפכת הכשרות. גדעון צנטנר
מהפכת הכשרות/גדעון צנטנר

לקראת פשרה? ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את הרכב ועדת האיתור למשרת מנכ"ל הרבנות הראשית. ברקע קיימת מתיחות בין סגן שר הדתות אלי בן דהן לרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף לאחר שכל אחד מהם פסל את המועמדים של השני.

משרת מנהל הרבנות הראשית עומדת לאחרונה במרכז עימות חריף בין שר הדתות נפתלי בנט וסגנו אלי בן דהן לבין הרבנים הראשיים. בסביבת הרבנים טוענים כי הם אמורים להיות חלק מהבחירה בגורם מקצועי שיעמוד בראש מערך הרבנות ומנגד בנט ובן דהן נחושים להביא למינוי של מועמד מטעמם במטרה להשפיע מבפנים על החלטות מכריעות ברבנות הראשית לישראל.

לאחרונה שיגר בן דהן לרבנים, רשימה של ארבעה מועמדים שהוא רואה בהם ראויים לתפקיד. השמות הם מנכ"ל ארגון רבני 'צהר' משה בארי, תומר מוסקוביץ, דודי קוכמייסטר ורון שכנר. לפי גורמים ברבנות הראשית, הרבנים פסלו את רשימת המועמדים הזו.

בימים האחרונים עלתה הצעת פשרה לפיה ימונה לתפקיד יועצו של בן דהן , ד"ר דורון דנינו, כך נודע לוואלה! יהדות. דנינו הוא מועמד לכנסת מטעם הבית היהודי וזוכה לתמיכתם של הרבנים הראשיים. בן דהן טרם הגיב להצעה. גורם בכיר ברבנות אמר כי "הרבנים מכירים את דנינו ועבדו איתו. למרות היותו איש הבית היהודי, הם יוכלו לחיות איתו ולא להיכנס למלחמה".

כהונתו של המנכ"ל הקודם עודד וינר, הסתיימה לפני שבועיים. מי שמונה באופן זמני במקומו הוא אלחנן גלט, מנכ"ל משרד הדתות שמכהן בשני התפקידים במקביל.

כאמור, הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את הרכב ועדת האיתור. בוועדה מחזיקים בנט ובן דהן ברוב חברים והחשש שמא העימות בינם לבין הרבנים הראשיים – יחריף הוא קרוב מתמיד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully