וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיינות ורגשנות מול גבורה ואחריות

22.6.2014 / 10:58

הרב שמואל אליהו טוען כי הקמפיין שהובילה משפחת שליט בתקופה בה גלעד היה בשבי, הוביל לשחיקה ואיבוד הזהות הלאומית, בניגוד למשפחות החטופים שמביאות רוח של עוצמה ואחראיות

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, טוען כי בשל המסע שניהלה משפחת שליט לשחרר את בנם גלעד מהשבי, נשחקה עוצמתה של מדינת ישראל וגברו הבכיינות והרגשנות. היום, לדברי הרב אליהו, נושבת בעם רוח מוסרית יותר ומי שמניע אותה הם משפחות החטופים.

"אחד המנועים הגדולים לשחיקת כוח החברה הישראלית היה אווירת האני הפרטי ואיבוד הזהות הלאומית", כתב אליהו במאמר בעלון "עולם קטן" המחולק בסופי שבוע בבתי הכנסת, "משפחת שליט והחבורה שהניעה את הקמפיין סביבה העצימה את השחיקה הזאת. בכיינות ורגשנות. האשמות כלפי כולם ותרבות של מגיע לי. היום זה העיקר ולא משנה מה יקרה מחר. הבן שלנו חשוב ולא משנה כמה אזרחים אחרים ישלמו את המחיר הנורא. והמחיר הנורא הגיע. שלושה נערים חטופים".

במאמר ערך הרב השוואה בין ההתמודדות של משפחות הנערים החטופים למשפחת שליט, "היום נושבת בעם רוח אחרת. רוח של עוצמה וגבורה. רוח של אחראיות. רוח של אחדות. רוח אחראית יותר, בריאה יותר, מוסרית יותר. הרוח הזו נושבת בצבא ובממשלה. בכנסת ובציבור כולו. זו רוח של תיקון לקלקול של פעם.

"הצבא מגיב באופן בריא יותר. אפילו חברי הכנסת של השמאל מגיבים באופן בריא יותר. התקשורת מגיבה באופן בריא יותר. ראש הממשלה נשמע אחרת. עם ישראל חוזר לעצמו. יש היום בחברה כולה סולידריות כלל-ישראלית. רוח אחריות לאומית – רוח גבורה ישראלית".

מי שמניע את הרוח הזאת, לדברי אליהו, הם המשפחות של הנערים החטופים. הם והסביבה התומכת שלהם. בהתנהלות שקטה ויוצאת דופן הן מצליחות לנגוע בליבת החברה הישראלית ולהחזיר אותה לבריאות. אין אצלם האשמות, אין בכיינות, אין לחצים, אין מרירות, יש אמונה. נוער היישובים נקרא כעת אל הדגל. החברים של גלעד ואייל ונפתלי. אתם צריכים לקרוא בקול צלול, את הרוח הזאת אי אפשר להפסיק".

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) אמר בתגובה כי דבריו של הרב אליהו בנושא זה ובמועד זה "אין להם מקום והם אינם משרתים כלל וכלל את רוח האחדות השוררת בעם וחשובה כל כך במיוחד בימים אלו. אני מצטער מאד על תוכן דבריו של הרב על העיתוי בהם נאמרו".

עם זאת, שטרן הסכים עם עיקר דברי הרב אליהו ואמר כי "משרדי הפרסום ויחסי הציבור שהיו שותפים במאבקה של משפחת שליט החלישו את רוח העם והובילו אותנו לעסקה שאת מחירה אנו משלמים גם היום. יחד עם זאת, הוא הוסיף, "אין לי כל טענה למשפחת שליט אשר עשו את מה שמצופה מהם לעשות בסיטואציה אליה נקלעו. ראוי להזכיר שתקופה ארוכה, במיוחד בחודשים הראשונים שלאחר החטיפה, הם נמנעו מלבוא בטענות ושמרו על פרופיל תקשורתי נמוך. אין ספק שהתנהגותם של שלושת המשפחות במקרה הנוכחי הינה הרואית וראויה לכל הערכה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully