וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלוהים מתעניין בנו?

ערוץ מאיר

23.6.2014 / 12:00

בתקופה קשה, בה רואים את משפחות החטופים והמונים מהעם מבקשים את רחמיו של הקב"ה, עולה שאלה על הקשר שלנו עם בורא עולם. הוא מתעניין בנו? הרב שוקי פרידמן מנסה לתת תשובה

ערוץ מאיר

מה מעניין את אלוקים בבני האדם? הרב שוקי פרידמן מנסה לתת תשובה לשאלה זו באמצעות סיפור של רבי נחמן מברסלב שהוא מספר ליצחק מאיר. הסיפור הוא על לב ומעיין. בפסגת הר בקצה העולם נמצא הלב של העולם ובפסגת הר אחר ישנו מעיין שנמצא מעל הזמן. הלב כוסף כל הזמן למעיין ומתגעגע אליו. אין תוכן לחייו מבלי הגעגועים למעיין אבל הוא לא יכול ללכת למעיין כי זה מצריך אותו לרדת מההר שלו ולעלות להר של המעיין ובפרק הזמן הזה הוא לא יראה את המעיין, ולא יעמוד בכך. המעיין מצדו נמצא מעל העולם אבל גם הוא מתעניין בלב כי הלב עושה חסדים אנושיים בעולם הזה והוא זה ששומר על הקשר של המעיין עם העולם.

מערכת היחסים שלנו עם אלוקים היא כמו מערכת היחסים של הלב והמעיין. אנחנו נוטים לזלזל בטוב האנושי והארצי שלנו, בני האדם, אבל אלוקים לא מזלזל בטוב הזה. בעיניו הטוב הזה הוא יקר מאוד, כפי שהוא, ולכן ראוי שהטוב הזה יהיה יקר גם בעינינו שלנו.

לסדרה בא בזמן

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully