וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לאדם יש נטייה לפרוץ גבולות?

24.6.2014 / 14:00

אלוהים ברא את העולם עם גבולות וסדר מסויים שבתוכם האדם צריך לנוע. הבעיה שלאדם יש נטיה לפרוץ את הסדרים ולא לנוע בתוך המסגרת. הרב ערן טמיר מסביר למה חשוב לשמור על הסדר

ShutterStock

המשנה מזהירה שמי שער בלילה, מי שהולך לבד בדרך, ומי שמפנה לבו לבטלה, לוקח סיכון ומתחייב בנפשו. אבל היום, יש לנו חשמל בבתים, תאורה בדרכים ושירותי הצלה. המציאות השתנתה. אז אי אפשר להיות קצת רגועים?

בתוכנית "דרך האבות" המשודרת בערוץ מאיר מסביר הרב ערן טמיר לאלישיב רייכנר שכשהקב"ה ברא את האדם ושם אותו בעולם הוא ברא לו גבולות וסדרים שבתוכם הוא אמור לנוע. הבעיה היא שלאדם יש נטיה לפרוץ את הסדרים ולא לנוע בתוך המסגרת. ההתחייבות בנפש שעליה מדברת המשנה היא כשהאדם פורץ את הסדרים שדרכם הוא אמור לגלות את החיים שלנו בעולם, וממילא הוא אינו מגלה את הרצון האלוקי ולא מוציא את עצמו מן הכוח אל הפועל. דברי המשנה רלוונטיים במיוחד בתקופה שבו כל כך הרבה אנשים רוצים לפרוץ את הסדרים. דווקא בעולם כזה צריכים לשמור על המסגרת.

לסדרות בית מדרש מאיר

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully