וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עציון ומיטל: חיים מהקונפליקט

12.8.2014 / 9:00

עציון מאיר ומיטל מיכאלי הצמד שנפגש ב"דה וויס" ומאז מדגים את הישראליות המוצפת בקונפליקטים לא פתורים בין דת לחילוניות ובין קודש וחול. יוצאים בסינגל חדש: "סיפור"

יח"צ - חד פעמי
עציון מאיר ומיטל מיכאלי. אורית פניני,
עציון מאיר ומיטל מיכאלי/אורית פניני

כבר שלוש שנים שהצמד עציון מאיר ומיטל מיכאלי, מופיעים יחד לאחר שנפלטו מתוכנית הריאליטי "דה וויס" וכעת הם מתמסדים עם אלבום משותף – "מילים כמו מים". הצמד שנפגש לראשונה ביום האודישנים של העונה הראשונה, התאהבו מוזיקלית האחת בשני והחלו לשתף פעולה. ולמרות שלצמד אין שם להקה, אין להם שום כוונה לעצור כאן. מיכאלי (28), תל-אביבית חילונית, כיכבה בפסטיגלים, שיחקה בסדרות טלוויזיה (פלפלים צהובים, גאליס) ושירתה בלהקת חיל החינוך. מאיר (35) בוגר בית הספר למוזיקה "רימון", עשה כבר דבר או שניים בתעשיית המוזיקה ואל "דה וויס" הגיע לאחר שהוציא אלבום בשם ?בין תל אביב לבני ברק" עם להקתו ?דברים בעלמא?. אם תהיתם, שם האלבום מסביר קצת על הכיפה שעל ראשו אך מצד שני מאפשרת להבין את דיבורו החופשי על המתח בין הליברליות של משפחתו ובין העולם הדתי שבו הוא פוסע.

השניים מגלמים, אם ירצו או לא, גם את הישראליות המוצפת בכל כך הרבה קונפליקטים לא פתורים בין דת לחילוניות ובין קודש וחול. אבל בראיון שקיימתי איתם, לוואלה! יהדות, עם הוצאת הסינגל "סיפור", כאשר הם נשאלים על הנושא, נראה כי הצמד כבר התעייף מלהסביר מדוע זה אפשרי. לדבריהם, מומלץ לעשות עוד ועוד חיבורים מוזיקאליים כמוהם, מפני שזה נותן ליצירתיות להתפרץ ולהראות כמו מיינסטרים, אך רק כאשר נכנסים למערכת יחסים שכזאת - טאבולה ראסה. "אין לנו יומרות לשנות האחד את השני ולכל אחד הרשות נתונה לעשות כאמונתו", אומרים השניים. "אנחנו בסך הכול רוצים לעשות מוזיקה ואין לנו יותר מידי יומרות מעבר לזה, משום ששנינו לא חושבים שהאמת אצלנו באופן מוחלט ואנחנו עדיין בחיפוש עצמי", מדגיש עציון.

ביום האודישנים הגדול של העונה הראשונה של "דה וויס" הגיע עציון עם חבר, תוך כדי ההמתנה מורטת העצבים, ניצל את הזמן, פתח חומש וגילה שמישהי מאזינה בשקיקה לדברי התורה שיצאו מפיו. "מה שהדהים אותי", מספר עציון ועיניו בורקות, "שהיא זכרה כל מילה ממה שנאמר שם ומסתבר שהיא יכלה להיות רבנית דגולה", מוסיף ופונה למיטל בהפתעה. "את עדיין זוכרת מה למדנו?", "דנתם מדוע כהו עיניו של יצחק", עונה וחיוך של מנצחים על פניה. "אמרתי לך שהיא יכלה להיות רבנית". הצמד מוסיף כי מידי פעם הם נוהגים ללכת לשיעור תורה אבל בעיקר בנושאים שקושרים בין פילוסופיה ליהדות ולא שיעורי גמרא בעיון.

"לכל אחד מאיתנו יש את המדרגות שנותנות לו מקום להתפתח עם עצמו וקיימת הפרדה וחלוקה בין העבודה שלנו כצמד מוזיקאים לבין חיי האמונה", מוסיפה מיטל ומציינת כי היא משתדלת ללמוד כל הזמן. "בהתנהגותו של עציון אני רואה משהו שלא הכרתי קודם – האפשרות להאמין באלוהים ולדעת שיש מעלי משהו גדול ממני. זאת אמונה פשוטה והיה לי מאוד נעים להכיר את אלוהים ולנסות להסתכל דרכו, למרות שלא אימצתי אותו לליבי".

עציון מאיר ומיטל מיכאלי. אורית פניני,
עציון מאיר ומיטל מיכאלי/אורית פניני

ספרו קצת על הסינגל "סיפור"

"החיים שלנו הם סיפור אחד גדול" מסבירה מיטל ועציון מוסיף, "כמו בכל דבר יש רגעים שאנחנו אומרים לבן הזוג או לחבר: טוב די! תפסיק לעשות סיפור מכל דבר. השיר בדיוק מבטא את זה שלפעמים שנינו רואים את אותו הדבר אך האחד רואה פיל והשני בלון, אולם אלו בעצם החיים".

סיפור - מילים ולחן: מיטל מיכאלי ועציון מאיר

למצוא סיפור בכל דבר
לחשוף את הדרמה שכל הזמן מתרחשת
אפשר לקרוא לה החיים
אפשר לספר אותה בשתי מילים
אפשר גם באלף חמש מאות

את אומרת שאני עושה עניין מכל דבר
זה נכון
אני עושה עניין מכל דבר

אתה אומר לי שאני עושה עניין מכל דבר
זה נכון
אני עושה עניין מכל דבר

בגלל שסוער לי בוער לי ואין לי עוד דרך
רק לספר
אותי

השניים כותבים ומנגנים במשותף את השירים באלבום, מה שדורש מהם לבלות שעות על גבי שעות יחד ועל בני זוגם להתאזר בסבלנות. לאחר שהוחלט יחד עם המפיק איתי צוק אלו שירים ייכנסו לאלבום, נשכר אולפן ובמשך שבוע לא ראו השניים את אור השמש. "אכלנו, ישנו, ניגנו, שרנו יחד בלי לראות עולם ואחרי שבוע מרוכז חזרנו לציוויליזציה אבל עם אלבום ביד", הם אומרים מחויכים. לדבריהם, הדברים מתקבלים בהבנה מצד בני הזוג כי זה חלק מהעניין, "אם רוצים להוציא מוזיקה טובה צריך להתנתק".


היו רגעים סוריאליסטיים?

"לספר?" שואל עציון. "לפני מספר חודשים, במהלך סדרת הופעות שעשינו בחו"ל מול קהילות יהודיות, הגענו למלון בשעה מאוחרת והיה שם רק חדר בעל מיטה אחת אז ישנו עליה יחד אך לא לפני שעשינו קו וירטואלי. מיטל נוהגת להתפרס על כל המיטה גם אם היא ישנה על מיטת קינג סייז", אומר עציון בהומור ומיטל מאשרת.

ספרו על רגע מיוחד שחוויתם?

"יש כמה, לאחר אחד ההופעות שעשינו בחו"ל, נגשה אלי נערה עם שרשרת ובקשה לתת לי אותה במתנה מרוב שהיא התרגשה מאיתנו, או בפעם אחרת אישה הגיעה אלינו למלון עם ספר בעברית אחרי שציינתי בהופעה שלא הבאתי איתי ספר לקרוא בטיסה חזרה לארץ", מגלה מיטל ועציון מוסיף: "גם השבוע שחווינו באולפן היה מדהים. זה היה התפרצות של יצירה ועשייה ואפילו שינינו את הגרסה של שיר הנושא באלבום, "מילים כמו מים" ועשינו אותו בעיבוד מיוחד יותר".

מיטל מיכאלי ועציון מאיר הם?

"מוזיקאים ויוצרים"

ההופעות הקרובות של עציון ומיטל

18.8: תיאטרון תמונע
24.8 - 27.8: טסים להופיע בשיקגו
8.9: באברם בר בירושלים
23.9: מופע אקוסטי בקפה ביאליק בת"א

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully