וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפשנו אתכם ומצאנו את עצמנו": רבנים מגיבים לרצח

וואלה! יהדות

1.7.2014 / 14:00

"אמונה" ו"אחדות" אלו שני המושגים שנשמעו מרבנים רבים שהגיבו היום לרצח של שלושת הנערים. "עלינו לשמר את האחדות הנפלאה שזכינו לה בשבועות האחרונים. שם טמון סוד כוחנו"

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר, יותם רונן, רונית מינקר – המועצה האזורית אשכול, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

רבנים מכל קצות הקשת התייחסו אתמול והיום בכאב רב לרצח שלושת הנערים. נראה כי בין המילים הרבות שיצאו מליבם, האמונה היא זאת שאיחדה בין כולם.

הרב חיים דרוקמן כתב: "אייל, נפתלי וגיל-עד. חיפשנו אתכם ומצאנו את עצמנו. הפנים היפות והמחויכות שלכם מביטות בנו עכשיו מהמסך ופתאום החיוך מקבל משמעות אחרת. אתם ידעתם וצפיתם בתקופה האחרונה בכל מה שחוללתם כאן בקרבנו. כבר מההתחלה, בעוד אתם יושבים ליד כיסא הכבוד, ראיתם עד כמה הקורבן שהקרבתם גורם כאן למטה לאחדות, לאהבה, לשלום. שלום אמיתי. אז עכשיו בעוד פנינו לבשו צער ויגון- אתם עדיין מחייכים, צופים ויודעים הרבה יותר טוב מאיתנו את דרכיו הנסתרות, הנעלמות ומרחמות עד כאב של ה' יתברך. ואם ה' רצה כך- אז יהי שם ה' מבורך."

לפני שסיים את דבריו המשיך הרב דרוקמן ופנה אל הנערים: "רק אנא. עכשיו כשאתם נחים בשלום על משכבכם וסביבכם מלאכים ושרפים, אנא שאו תפילה והיו מליצי יושר עבורנו- שלא מבינים, לא בטוחים, לא מעכלים... ה' יקום דמכם.
'אל תשמחי אויבתי לי, כי נפלתי-קמתי. כי אשב בחושך, ה' אור לי'. אומרים חז"ל, אילולא שנפלתי - לא קמתי, אילולא שישבתי בחושך - לא היה אור לי. וכי לא היה עדיף שלא אפול וכך לא אצטרך לקום? או שלא אהיה בחושך ולא אצטרך אור?! אלא, שכדי להגיע לתקומה גדולה ומשוכללת יותר מהמציאות הישנה, יש צורך בנפילה וישיבה בחושך. יש צורך בחורבן כדי להקים הכל מחדש. אך בצורה מרוממת ועילאית יותר."

אמש, עם היוודע הבשורה הנוראה, אמר הרב קנייבסקי: "היה להם זכות גדולה מאוד שאלפי יהודים התחזקו במצוות בגללם", עוד הוסיף הרב כי : "התפילות לא היו לשווא, זה זכות לנשמתם".

הרב עמאר שהגיע אמש לבית משפחת יפרח באלעד, הניח את ידיו על ראשם של בני המשפחה וברכם שלא ידעו עוד צער. בהמשך ישב ביחידות עם ההורים השבורים ושוחח עימם. "אנחנו בוכים, אבל אנחנו חזקים", אמר הרב עמאר והוסיף: "מה שמחזק אותנו זו האמונה הפשוטה בבורא עולם".

גם הפייסבוק סער היום. הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) נשיא "מקור חיים", הישיבה בה למדו גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, כתב: "הנערים האלה, ביננו, מתו על קידוש השם אך ורק משום שהם יהודים" כתב הרב, "עלינו לחיות כעת את חיינו כדי לקדש שם שמיים"

הרב דוד לאו, הרב הראשי השוהה בארצות הברית, הודיע כי הוא מקצר את ביקורו וישוב לארץ בצהריים, "הנערים מצטרפים לשרשרת הקדושים והטהורים של בני עמנו", כתב הרב.

הרב חיים נבון, ביקש לוותר על תגובה צבאית אבל לא לוותר על תגובה: "החילו את החוק הישראלי על אדמת גוש עציון" כתב הרב נבון, "תגובה שאין בה דם אבל היא תכה את שונאינו".

הרב בני לאו כתב על כך שהתפילות לא נעלמו, "התפילות חלחלו לעורקים פנימיים והזרימו דם מחודש לגוף הישראלי העייף", כתב הרב, בהמשך הוא דיבר על שלושת האימאות ש"עמדו בחזית של העוצמה הישראלית הזו והזרימה לנו תקווה".

הרב רונצקי, ששימש כרב הצבאי הראשי ושוהה כעת בניו יורק, כתב על הזעזוע ממה שקורה כעת בארץ. "כעת כולנו משפחה גדולה שדוממת וזועקת", כתב הרב. הוא המשיך לדבר על כוח האחדות שיש לשמר כעת: "עלינו לשמר את האחדות הנפלאה שזכינו לה בשבועות האחרונים. שם טמון סוד כוחנו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully