וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה בצל הירי: זוגות שהתגיירו נישאו. צפו

11.7.2014 / 11:00

שני זוגות שהתגיירו לאחרונה לא נכנעו לאירועים הביטחוניים והתעקשו להתחתן אמש בבאר שבע, "ידענו שאנחנו מצטרפים לעם הנבחר והקדוש ברוך, ישמור עלינו ויציל אותנו מכל פגיעה"

צלמים זמניים מורשים

ההסלמה הביטחונית בדרום ובאזורים נוספים ברחבי הארץ פגעה בימים האחרונים באופן ניכר בשגרת חיי התושבים, אך לפחות שני זוגות שסיימו בימים האחרונים את תהליכי הגיור החליטו לא להיכנע לאילוצים הביטחוניים, והתעקשו להתחתן אמש (חמישי) בבאר שבע, כמתוכנן. בצל מטחי הרקטות והפצצות, שדיללו משמעות את הנוכחות באירוע, הם היו בטוחים, "ידענו שאנחנו מצטרפים לעם הנבחר והקדוש ברוך הוא, ישמור עלינו ויציל אותנו מכל פגיעה".

בני הזוג, אלכסנדר חיים (38) ורות בראבו (26) עלו מארגנטינה וצ'ילה והחלו בשנה האחרונה את הליך הגיור. התכנון המקורי של השניים היה להתחתן בעוד מספר חודשים, אולם דווקא המלחמה בדרום גרמה להם לקיים את החתונה בימים בהם מבצע "צוק איתן" נמצא בשיאו, "רצינו להוכיח נאמנות לעם היהודי. בשל המצב החלטנו להשלים את השלב האחרון בגיור – הטבילה במקווה ולהתחתן מיד לאחר מכן".

חתונה בצל הירי: זוגות שהתגיירו נישאו. באדיבות המצולמים
אלכסנדר חיים ורות בראבו/באדיבות המצולמים
חתונה בצל הירי: זוגות שהתגיירו נישאו. באדיבות המצולמים
בלטה אינגידאו וזומנש בלשה/באדיבות המצולמים

הטילים והאזעקות לא הרתיעו אותם, "זה אמנם מוזר להתחתן בכזאת סיטואציה", מסבירה רות, "אבל מנגד זאת תחושה הרבה יותר טובה שאתה עושה מעשה באופן אמיתי ביותר ומצטרף לעם היהודי ברגעים הפחות זוהרים. זה סיפוק אמיתי". יחד עם בני הזוג התגיירו אתמול גם ילדיהם, עובדיה בן ה-3 ומלכה בת ארבעה חודשים.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן ערך את החופה והקידושין של בני הזוג ומשם המשיך לחתונה נוספת בדרום. השמחה הייתה של בלטה אינגידאו וזומנש בלשה, בני זוג בשנות העשרים לחייהם שעלו מאתיופיה והתגיירו יחד עם ארבעת ילדיהם: משה בן ה-10, הודיה בת ה-6, רבקה בת ה-4 ושרה בת שישה חודשים.

"בימים שבהם הטרוריסטים מנסים לשבש את חיינו", אמר הרב בן דהן, "באתי לכאן לחתן שתי זוגות שהתגיירו כדי להוכיח לכל העולם ש'עם ישראל חי!' ושאנחנו חזקים וממשיכים את מסורת הדורות בכך שמחתנים זוגות ומקימים בתים בישראל. עם ישראל יישאר כאן לנצח בעוד שכל האויבים שלו לא יישארו במקומם". הוא הוסיף כי הנחה את כל שירותי הדת בישראל להמשיך לתת שירות לתושבי הדרום למרות המבצע שנמצא בשיאו , "בעזרת השם ננחית על החמאס מכה קשה מאד".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully