וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי כבר ייפסקו המלחמות?

בני רבינוביץ'

17.7.2014 / 12:05

אין זאת אלא יד העליונה, שבתוך כל הבהלה בה אנו מצויים, בתוך כל אי השקט בו אנו שרויים, מבקשת להבהיר לנו, ולאותת לנו באזעקה עולה ויורדת: תתקרבו אלי, כי מחכה אני לכם

שי מכלוף, גדעון צנטנר, דו"צ, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

"צוק איתן" היא מערכה צודקת. על כך אין ויכוח. היא מערכה אחת מתוך סידרת מערכות מלחמתיות שבהם מצאה עצמה מדינת ישראל בשנים האחרונות, בניגוד לרצונה. הגדולה שבהם, הייתה מלחמת לבנון השנייה ב-2006, שנפתחה לאחר חטיפתם ורציחתם של חיילים בגבול הישראלי, ובתגובה לכך הופצצה ישראל במאות טילים מהגבול הצפוני ועד חיפה.

במערכה מול השלטון החמאסי בעזה, זכורים במיוחד המערכות הקודמות, שקיבלו את השמות "עופרת יצוקה" ו"עמוד ענן", שבכל אחד מהם הופתע העורף הישראלי, מכמות כלי הנשק שברשות מחבלי החמאס, ויכולתם המבצעית מרחיקת הלכת.

במערכה הנוכחית, המחבלים הגדילו את טווחי הירי ואת יכולתם ההרסנית, אך למרות זאת, רוב הטילים, ובמיוחד ארוכי הטווח שבהם, נתקלים במערך הגנתי יוצא מן הכלל שפותח על ידי המערכת הישראלית, המצדיק את ההשקעה העצומה שהושקעה בפיתוחו. אף אחד אינו מוכן להעלות על דעתו, כיצד הייתה נראית המערכה הנוכחית, לולא אותה מערכת הגנתית "כיפת ברזל", שלכל הדעות מדובר במערכת המצילה חיי אדם רבים.

אנשי מילואים בגבול עזה במבצע עופרת יצוקה, ינואר 2012. AP
אנשי מילואים במהלך מבצע עופרת יצוקה/AP

אין עוד מדינה בעולם, שסובלת כך באופן בלתי פוסק, מירי טילים משכניה מצפון ומדרום. לא מדובר במלחמה בין מדינות, אלא בטילים הנשלחים על ידי קבוצות טרוריסטיים, שהצטיידו בנשק משוכלל ביותר, המסוגל לשתק מדינה שלימה. אין עוד מדינה בעולם, שבמהלך כל שנותיה, התמודדה במערכות על זכותה הבסיסית להתקיים ולקיים בה חיים אזרחיים מתוקנים. אין גם עוד מדינה בעולם, שכה הרבה טילים נשלחו לעבר שטחיה, וכה מעט נזקים חוללו אותם טילים.

מה זאת? מה פשר הדבר?

אין זאת אלא, כי אכן זכותו של העם היהודי על ההתיישבות בארץ ישראל, אינו דבר המובן מאליו, ואינו דומה בשום אופן לכל עם הזכאי לשבת על אדמתו. ארץ ישראל שייכת לעם היהודי, אך היא מותנית בתנאים קיומיים על ידי מי שנתן את הזכות הראשונית ליהודים ליישב את אדמותיה.

כך נאמר בתורה: "אם בחוקותיי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד". זהו המצב האידיאלי של עם ישראל היושב באדמתו בבטחה. כאשר הוא הולך בדרך התורה, ושומר על מצוותיה, הארץ נתונה לו לבטח. וכאשר המצב אינו המצב האידיאלי והרצוי, מגיעים גם האזעקות המחרידות את יושביה עליה, בקצב הולך וגובר.

התורה מבטיחה גם את המצב ההפוך: "ואם בחוקותיי תמאסו ואת משפטי תגעל נפשכם אף אני אעשה זאת לכם והפקדתי עליכם בהלה". ובכל זאת, גם במצב הזה, בתוך הבהלה, חווים אנו נסים גלויים, כאשר מאות רקטות וטילים נשלחים מידי יום אל עבר השטחים המיושבים בכל חבלי הארץ, והפגיעות הינן כמעט אפסיות.

אזעקה בב"ש. יולי 2014. קרדיט: שירן חורי, מערכת וואלה! NEWS
תופסים מחסה במהלך אזעקה בבאר שבע במבצע צוק איתן/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: שירן חורי

גם פיתוחה של מערכת "כיפת ברזל", בוצעה תוך כדי סמיות עיניים מובהקת של הרשויות, ובניגוד לכל היגיון. מבקר המדינה ביקר, במערכת הביטחון ובמשרדי ממשלה, נשמעו קולות ביקורת רבים על השקעה בלתי מוצדקת, בלתי פרופורציונלית ובלתי אחראית. ובכל זאת, למישהו ניתן העוז להתעקש ולהורות על ביצועה של התכנית, במלואה. כשבדיעבד, הכל מהללים ומשבחים את המפעל.

אין זאת אלא יד העליונה, שבתוך כל הבהלה בה אנו מצויים, בתוך כל אי השקט בו אנו שרויים, מבקשת להבהיר לנו, ולאותת לנו באזעקה עולה ויורדת: תתקרבו אלי, כי מחכה אני לכם.

במוסדות התורה והחינוך, מרבים בימים אלו חיזוק בשקידה בלימוד התורה שמאמינים אנו באמונה שלימה שהיא זו שבכוחה להגן על יושבי ארץ הקודש. בכל בתי המדרשות ובתי הכנסיות, מרבים באמירת פרקי תהלים ובהוספת מצוות וזכויות עבור יושבי ארץ הקודש, ועבור אלו המחרפים את נפשם להגן עליהם.

האם לא ניענה לקריאה הזו? האם נאטום אוזנינו משמוע?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני רבינוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני רבינוביץ' הוא דובר בית הרב הרב שטיינמן. כתב ועורך ביומון החרדי "יתד נאמן"

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully