וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות צוק איתן: בית הרב הראשי של הולנד הותקף באבנים

17.7.2014 / 17:15

בעקבות מבצע צוק איתן, הותקף באבנים בפעם השנייה ביתו של הרב בנימין יאקבס על ידי מקומיים. מאז תחילת "צוק איתן" חלה הסלמה באלימות נגד יהודים ברחבי העולם

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אלימות נגד יהודים בעקבות ההסלמה בדרום? ביתו של הרב בנימין יאקבס, רבה הראשי של הולנד וחבר מועצת "מרכז רבני אירופה" הותקף אמש באבנים על ידי תושבים מקומיים, על רקע ?צוק איתן?, המתנהל בימים אלו בישראל.

גם ביום חמישי שעבר הותקף הבית באבנים. לפי רעייתו של הרב, בשני המקרים מתקפת האבנים על הבית נמשכה מספר דקות ובמהלכה השמיעו התוקפים סיסמאות אנטישמיות וקריאות גנאי כנגד היהודים. בסיום האירוע, הם נמלטו מהמקום.

לבית הרב יאקבס נסבו נזקים ברכוש אך לא בנפש. האירוע התרחש שעות ספורות לפני עצרת הזדהות גדולה בישראל שאמורה להיערך הערב באמסטרדם. הרב יאקבס אמור להשתתף בעצרת ולשאת בה דברים. ?אין לי ספק?, אמר הרב לוואלה! יהדות ?שיש לכך קשר למה שקורה בישראל ולמצב הביטחוני בדרום הארץ. ללא ספק העובדה שאני הרב הראשי בהולנד ומביע את דעותיי בעד ישראל בעיתונים הגדולים כאן, יש השפעה גדולה?. הרב הוסיף כי הוא חושש שהאנטישמיות נגד יהודים תגבר, אך הודיע כי לא יפסיק להביע את דעותיו בעד ישראל, ?אני יהודי ואין לי מה לחשוש מהזהות היהודית שלי?.

הרב בנימין יאקבס. מאיר אלפסי, מערכת וואלה! NEWS
הרב בנימין יאקבס/מערכת וואלה! NEWS, מאיר אלפסי
בית הרב הראשי של הולנד הותקף באבנים. באדיבות המצלם, מערכת וואלה! NEWS
ביתו של הרב יאקבס/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצלם

השבוע, על רקע המבצע, הותקף הרב משה אוחיון, רב קהילה בקזבלנקה. צעיר לא מזוהה הכה את הרב, בתגובה על מבצע "צוק איתן". על פי הדיווח, התקיפה בוצעה ביום שישי האחרון, בשעה שהרב אוחיון הלך לבית הכנסת. אוחיון סיפר השבוע לוואלה! יהדות כי התוקף שאל אותו "האם אתה יהודי? מה צה"ל עושה לאחים שלנו"? ואז הכה אותו באגרוף ולאחר מכן חבט בו התוקף עד שאיבד את ההכרה.

בתחילת השבוע, צרו אלפי מוחים פרו-פלסטינים על בית כנסת ברובע ה-11 שבבירת צרפת, כשבפנים הייתה קבוצת יהודים. לאחר שהיו נצורים בתוך בית הכנסת, יצאו חברי הקהילה היהודית בליווי משטרתי כבד ובחשש רב. בנוסף, בימים האחרונים קיבל חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב איומים על חייו דרך דף הפייסבוק שלו ובעקבות זאת פנה למשרד לביטחון הפנים הצרפתי על מנת שתוגבר האבטחה סביבו. "אני מקבל עשרות פניות מקהילות אשר לראשונה מזה עשרות שנים לא קיימו תפילות בבתי הכנסת שלהן בשל הפגנות פרו פלסטיניות שמתקיימות בקרבת מקום?, סיפר, ?ב-2014, יהודים מוצאים את עצמם נצורים בבתי הכנסת כאשר בחוץ אלפים צועקים "מוות ליהודים" ו"נהרוג אתכם". המצב מאד חמור ומדאיג", ציין חביב.

הוא הוסיף כי "התקשורת הצרפתית מלבה את האש ואנו עדים לחיבור מסוכן בין השמאל הקיצוני בצרפת לקבוצות איסלמיות. היום, אני חושש שאסונות כמו שאירעו בטולוז ובברוקסל יחזרו על עצמם".

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי ומרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין אמר בתגובה: "אנחנו מתריעים זו תקופה ארוכה על העלייה החמורה באנטישמיות באירופה וחוזרים על דרישותינו ממשלות אירופה להקים רשויות לאומיות למאבק באנטישמיות שיכללו לצד חינוך דור העתיד, גם הגברת האבטחה סביב מוסדות ואישים יהודים.

  • עוד באותו נושא:
  • קזבלנקה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully