וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפוס החרדי מתעלם מהלחימה בעזה?

21.7.2014 / 15:36

סטודנטים בקמפוס החרדי של אונו פנו להנהלה בדרישה לדחות את טקס הענקת התארים: "כל המדינה באבל, אין זה ראוי לקיים טקסים וחגיגות כאשר במקום אחר קוברים את החיילים"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

סטודנטים וסטודנטיות בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו פנו היום (שני) להנהלה בבקשה לדחות את טקס קבלת התארים שצפוי להתקיים הערב וזאת לאור המצב הביטחוני והלחימה בעזה, "אתמול נהרגו לנו 13 חיילים, כל המדינה באבל, אין זה ראוי לקיים טקסים וחגיגות כאשר במקום אחר קוברים את החיילים". ההנהלה התעלמה והטקס יתקיים כסדרו.

מדובר בטקס חלוקת תארים לסטודנטים בפקולטה למשפטים ומנהל עסקים וצפויים להשתתף בו עשרות סטודנטים שסיימו לאחרונה את לימודיהם. בתחילה הוא היה אמור להתקיים באשדוד אך הוא הועבר לאודיטוריום של הקמפוס באור יהודה בעקבות המצב הביטחוני. אולם, על אף שהסניף החרדי בירושלים ביטל את הטקס שהיה אמור להתקיים היום, הסניף החרדי באור יהודה החליט לקיים אותו למרות הלחימה בעזה.

הלוויתו של צביקה קפלן בחיפה שנהרג ברצועת עזה. יולי 2014. ערן גילווארג
הלוויתו של צביקה קפלן ז"ל שנהרג אמש/ערן גילווארג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שון ניסים ומקס שטיינברג שנהרגו במבצע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות כך, פנו סטודנטים וסטודנטיות להנהלה בבקשה לדחות את הטקס, "המציאות מראה שלא ניתן לקיים שגרה", הן כתבו, "כל המדינה בקו האש וזאת סיבה מספיק טובה לאי קיום השגרה". הם ציינו במכתב כי חלק הם בני משפחה לחיילים הנלחמים בעזה, "כל מה שחשוב לנו עכשיו זה לקבל שיחת טלפון מיקירינו ולשמוע שהכול בסדר ושהם בחיים, הטקס מתגמד לעומת הלחץ והפחד שאנחנו חוות. תכבדו את הנופלים ותתחשבו במצב הביטחוני ובמורל הלאומי".

בשיחה עם וואלה! יהדות הוסיפה אחת הסטודנטיות כי "העובדה שיש חלק מהעם שנלחם ונהרג בעזה, לא מאפשרת לנו לחגוג. כולנו אחים. חלקם נקברים היום ואנחנו לא מרגישות בנוח לחגוג את הטקס הזה".

מהקריה האקדמית אונו נמסר בתגובה כי "האירוע לא יתקיים במתכונתו הרגילה והמתוכננת אלא הותאם לנסיבות הביטחוניות. לסטודנטים אשר נבצר מהם להגיע היום, צפוי להתקיים טקס נוסף בקמפוס החרדי בירושלים במועד שיקבע בהמשך. הקריה וכלל הסטודנטים הלומדים בה מחזקים את חיילי צה"ל ותושבי הדרום בעת הזו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully