וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: הוספת מספרי חירום לחרדים

27.7.2014 / 14:27

משרד התקשורת בוחן אפשרות להוסיף מספרי חירום לסיוע נפשי ולנפגעי תקיפה מינית המיועדים לחרדים. לפי הצעת ח"כ קלדרון, ניתן יהיה להטיל קנס על חברות סלולר שיימנעו גישה לקווים

סלולרי. ShutterStock
סלולרי/ShutterStock

משרד התקשורת בוחן את האפשרות לצרף שני מוקדי חירום לעזרה נפשית ונפגעי תקיפה מינית הפועלים במגזר החרדי בתוך החוק המחייב את חברות הטלפונים לקבוע את המספרים הללו כמספרי שיחות חינם. הבדיקה נעשית לאחר שגורמים חרדיים הפעילו לחצים על חברות הסלולר לחסום את מכשירי הטלפון ה"כשרים", המיועדים לחרדים, למנוע גישה לקווי מצוקה בטענה כי יש "חשיבות בהבנת הרקע האישי של הפונה".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) פנה לשר התקשורת גלעד ארדן בבקשה להכליל שתי עמותות ייעודיות למגזר החרדי בחוק הקיים. לטענתו, "העמותות הללו הינם ייעודיות למגזר החרדי וישנה חשיבות בהבנת הרקע האישי של הפונה". השר ארדן השיב כי "מתן גישה רחבה ככל הניתן למוקדי חירום ללא עלות הינו נושא רציני וחשוב ובמשרד התקשורת יגבשו קריטריונים לבחינת בקשות מסוג זה ובמידה והעמותות החרדיות יאושרו להיכנס לחוק הקיים הן יצטרפו לעמותת ער"ן הקיימת כבר בחוק.

השיח סביב מוקדי החירום למגזר החרדי החל לפני מספר חודשים כשהצעת חוק חדשה הונחה על שולחן הכנסת וביקשה לאסור על חברות הסלולר לחסום את מכשירי הטלפון ה"כשרים", המיועדים לאוכלוסייה החרדית, מפני גישה למוקדי החירום לעזרה נפשית או לנפגעי תקיפה מינית. לפי ההצעה, אותה הגישה ח"כ רות קלדרון (יש עתיד), ניתן יהיה להטיל קנס כספי על חברות סלולר שיימנעו גישה לקווים אלה.

החוק כיום מחייב את חברות הטלפונים לקבוע את מספרי החירום לנפגעי תקיפה מינית ולעזרה נפשית כמספרי שיחות חינם. בנוסף, נקבע כי שיחה למוקדי החירום לא תצוין בפירוט השיחות וחברות הטלפון לא יוכלו לעשות כל שימוש במידע על המתקשר. קלדרון הגישה את הצעת החוק לאחר שהתברר לה כי גורמים חרדיים הפעילו לחצים על חברות הסלולר כדי למנוע גישה לקווי מצוקה.

קלדרון ציינה כי "הקהילה החרדית התנגדה לתיקון זה בטענה כי ישנן עמותות ייעודיות בקהילה אשר מספקות מענה וסיוע נפשי וכי עמותת ער"ן אינה מתאימה להם". לכן, דרשה שידאגו שאותן עמותות ייכנסו לחוק הקיים על מנת שאכן יופיעו כמספרי חיוג חינם. "עי אפשר שציבור שלם יישאר ללא מענה שוויוני".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully