וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבור בין חרדים לחילונים? "אסור שתהיה התקרבות"

7.8.2014 / 14:15

מבצע "צוק איתן" סימן הזדהות קלה של הציבור החרדי, אך מאמר בעיתון "יתד נאמן" מזהיר: "המזימה נגד לומדי התורה לא נמוגה. מגע וחיבור בין המחנה החרדי לחילוני זה טרף, בעיקר בשעה כזו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שמות החללים אפילו פורסמו באופן תקדימי בעיתונות החרדית/מערכת וואלה, צילום מסך

אחרי תקופה סוערת במאבק החרדי נגד חוק הגיוס, מבצע "צוק איתן" היה אחד מסימני ההתקרבות בין החרדים לבין החילונים, בין בחורי הישיבות והאברכים ללוחמים בשטח. אלא שהבוקר (חמישי) העיתון "יתד נאמן", שופרו של הרב אהרון לייב שטיינמן, מנהיג רוב הציבור החרדי-ליטאי, מפרסם מאמר מערכת שבו הוא מתריע מפני ההתקרבות הזו והחיבור בין החרדים והחילונים ומגדיר אותו כ"טרף".

תחת הכותרת "אסור שתהיה התקרבות", נכתב כי "בזמן שהתותחים רעמו והחיילים היו תחת אש, כולם 'התגייסו למלחמה' ואחזו בנשק שיהודים מטיבים לסייף בו, התורה והתפילה. רבים חוו את דאגת האמהות טרוטות העיניים, והתפללו. המונים הרגישו את שנתו הנודדת של אב חסר מנוח, ואמרו תהילים. הכל חשו את מועקתן של משפחות נטולות מנוח תחת האזעקות קורעות השלווה, וקבלו קבלות להצלת עם ישראל. כולם כאבו את אלה שלא זכו לחזור, השם יקום דמם".

הרב שטיינמן: "חיילי צה"ל נפלו כי עזה היא מקום של גויים בו שוררת טומאה"

חייל צה"ל  חרדי ביחד עם חרדים בבקעת הירדן לפני מסיבת הכנסת ספר תורה חדש לבסיס. רויטרס
"אם בני הישיבות היו מתגייסים, חלילה, אוי לה לתוצאותיה של המלחמה"/רויטרס

אלא שלפי העיתון ההתגייסות הזו "לא תורגמה נכון על ידי התקשורת הכללית" והיה חשש "שהייתה פה יד מכוונת שניצלה את העיתוי בו נדרשה מצידנו הבלגה". כותב המאמר מפרט את ניצול "ההזדהות" משתפי פעולה משולי הציבור החרדי, שפועלים עם הצבא". הוא בין היתר מציין את הניסיונות של אחת מחטיבות החי"ר של הצבא, להקים גדוד חרדי חדש. "הרשמים של החטיבה הזו, לא נחו בימי האש".

ולכן, נכתב במאמר, "ברחבי הציבור החרדי חייבים להישמע צפירות צבע אדום... התורה של הציבור החרדי, ההתחזקות, הם שהכריעו את המערכה. אם בני הישיבות היו מתגייסים, חלילה, אוי לה לתוצאותיה של המלחמה. ללא לומדי התורה, שר צבא השם לא היה יכול לנהל את המלחמה.

"עכשיו, עם הכרזת הפסקת האש ויציאת הכוחות, עלינו לזכור כי הדחפור המהרס של החילוניות הישראלית, לא דומם את מנועיו. המזימה נגד לומדי התורה לא נמוגה. חייבים להגביה את החומות. מגע וחיבור בין המחנה החרדי לחילוני זה טרף, בעיקר בשעה כזו".

את הקו נגד ההתקרבות בין החילונים והחרדים הוביל כבר בשעת המבצע, העיתון החרדי "הפלס", המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, מנהיג "הפלג הירושלמי" של הציבור החרדי-ליטאי שהוביל קו קיצוני במאבק נגד הגיוס ומתחרה על ההנהגה הליטאית מול הרב שטיינמן. העיתון ספג ביקורת חרדית קשה בעקבות הקו הקיצוני שהוביל בשיאם של ימי המלחמה כשחיילים רבים נפלו בחזית. היום, אחרי המבצע מצטרף אל הקו הזה גם העיתון "יתד נאמן".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully