וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצא בתוך התפילין פתק עליו נכתב: "אכלת אותה"

7.8.2014 / 21:30

קשיש נותר בהלם לאחר שבתוך תפילין אותן הניח במשך 11 שנה, נמצא הפתק המתגרה. סופר סת"ם שבדק את התפילין הודה: "חשבתי שזו מתיחה, מעולם לא נתקלתי במקרה הזוי כל כך. זה חייב להיות מישהו עם ראש קרימינלי"

פתק "אכלת אותה" בתוך תפילין. חדשות 0404,
הפתק שהוסתר בתוך התפילין/חדשות 0404

תושב קריית ים כבן 80 סירב הבוקר (חמישי) להאמין למה שסיפר לו סופר סת"ם שבדק עבורו את התפילין שהניח מדי יום ב-11 השנים האחרונות. התפילין היו ריקות ובתוך אחת מהן נמצא פתק ועליו נכתב: 'אכלת אותה'.

"הוא הביא לי אתמול את התפילין", סיפר הסופר לירן קריספל לוואלה! יהדות, "הוא אמר לי שהוא רכש אותן לפני 11 שנים וביקש שאני אבדוק אם הן כשרות או פסולות". את הבדיקה החל קריספין בבוקר. "פתחתי את תפילין של ראש והן היו ריקות, לאחר מכן פתחתי את התפילין של יד ומצאתי בתוכן פתק שהיה כתוב עליו: 'אכלת אותה'".

פתק "אכלת אותה" בתוך תפילין. חדשות 0404,
הרב פסק שהקשיש יצא ידי חובת הנחת התפילין/חדשות 0404

"חשכו עיניי", הוא משחזר, "חשבתי שעשו עליי מתיחה. מעולם לא נתקלתי במקרה הזוי כל כך. זה חייב להיות מישהו עם ראש קרימינלי. מאד קרימינלי". מיד הוא פנה לבעל התפילין וסיפר לו על מה שמצא בתוכן. "הלכתי אליו לבית", סיפר קריספין, "העדפתי לא לעשות את זה בטלפון כי חששתי שהוא יחשוב שאני מסתלבט עליו. הייתי מעוניין שהוא יראה את זה בעצמו".

המקרה שפורסם לראשונה באתר חדשות 0404 עורר תגובה קשה אצל הקשיש. "הוא היה בהלם. עד עכשיו הוא מתקשה להירגע". הסופר ניסה להבין ממנו איפה הוא רכש את התפילין, אך הקשיש השיב כי אדם ממנו הוא רכש אותן שנהג למכור מזוזות ותפילין נפטר לפני מספר שנים ואין דרך למצוא את בעל התפילין.

מיד ביקש הקשיש להיוועץ עם רב מקומי. "הוא רצה לדעת ש-11 השנים שבהן הוא הניח תפילין לא הלכו לפח, והרב פסק לו שהיות והוא לא ידע שהן פסולות, הוא יצא ידי חובת הנחת תפילין". קריספין גם לא הותיר את הקשיש ללא תפילין, "סידרנו לו מיד זוג חדש כדי לנסות לתקן את עוגמת הנפש שעבר".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully