וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב חשוד בהטרדה, התלמידות רוצות את הכסף

וואלה! יהדות

13.8.2014 / 14:41

בתביעה שהוגשה בארה"ב, דורשים הורי התלמידות בישראל לקבל חזרה את שכר הלימוד ששילמו מאחר ולפי החשד "הרב לקח את הבנות למפגשי קפה בלילות ותקף אותן מינית". הרב מכחיש

ילדות חרדיות בירושלים. AP
למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה/AP

הרב אלימלך מייזלס, מנהל ארבעה סמינרים נחשבים, שבהם לומדות בנות חרדיות המגיעות לארץ לשנת לימודים, נתבע השבוע בתביעה אזרחית שהוגשה בארצות-הברית בדרישה שיחזיר את שכר הלימוד ששילמו ארבעה הורים עבור בנותיהם לשנת הלימודים הבאה בטענה כי "הרב לקח בנות שלמדו אצלו למפגשי קפה בלילות ותקף אותן מינית".

לפי התביעה, מייזלס ניצל את מעמדו כמנהל הסמינרים, פיתה את תלמידותיו ותקף אותן מינית. לאחר מכן, הוא איים עליהם שבמידה ויספרו על כך, "הוא יהרוס להן את הסיכויים להתחתן" והמשיך כשהוסיף: "אם תספרו, אף אחד לא יאמין שרב מסוגל לעשות דבר כזה".

הסיכויים של הבנות שלמדו או לומדות באחד מארבעת הסמינרים של מייזלס, נטען בתביעה, להתחתן נפגעו. "מייזלס יצר הונאה והציג מצג שווא בכך שאמר כי הסמינרים הם מוסדות שיסייעו לבנות צעירות להפוך לדוגמה יהודית למופת".

הסמינרים שאותם מנהל הרב מייזלס, "פנינים", "בינת בית יעקב", "חדוות בית יעקב" ו"כתר חיה", נחשבים לסמינרים מובילים בציבור החרדי. הבנות שלומדות בהם הן בעיקר שהגיעו ממדינות באירופה ובארה"ב לשנת לימודים בישראל. הרב עצמו מכחיש את הטענות נגדו ואמר בשיחה לאתר היהודי JTA כי "הן שקריות" וכי עורך דינו "יעץ לי להמשיך בהליכים משפטיים נגד כל מי שגורם לי ולסמינרים עוול".


ההאשמות הקשות נגד מייזלס צצו לפני חודשיים כשהועלו לראשונה בפני בית דין בשיקגו בו בו דנו דיינים בכירים מישראל וארה"ב. "תלמידות בסמינרים של הרב מייזלס נמצאות בסיכון", כתבו הדיינים, "איננו ממליצים שהתלמידות ילמדו בסמינרים אלה. בעקבות קביעת בית הדין, שני מוסדות שהציעו מלגות לימוד לתלמידות בסמינרים של הר מייזלס, הפסיקו את שיתוף הפעולה עמם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully